Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

astrolin_2007

Потребители
  • Мнения

    8
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно astrolin_2007

Previous Fields

  • Автомобил
    Opel Astra J A14NET
  • Защита от ботове / Protection from bots
    681

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Последни посетители

124 профилни разглеждания
  1. Реален разход на Астра J

    Споделям мнението на Swing. При мен разхода е почти същия. И аз съм забелязал, че този двигател е по-силно зависим от стила на шофиране.
  2. Впечатления от Astra J

    Детайлна информация за техническите промени не ми е известна. Вероятно са изчистени някои от „детските болести“, както и някои софтуерни бъгове. Като е възможно да са се появили нови такива:-). Забелязал съм, че визуалните промени по даден модел не вървят задължително с промени в техниката. Фейслифта е основно маркетингов трик. Дребни подобрения и различия в оборудването има при всяка моделна година, даже по два пъти в годината. Например серията инфотейнмънт системи се смени вече три пъти, като втората промяна (NAVI500(800) -> NAVI600(900) беше още преди фейслифта. Моторизациите също претърпяха промени доста след проемните по външния вид. Вероятно идеята на производителите е да внасят непрекъснато някакви промени по модела, за да поддържат интереса на клиентите. И тези промени не ги изсипват наведнъж, за да могат по всяко време да се похвалят с нещо ново. При аноснирането на фейслифта (MY13.0) ценовата листа се допълни с доста интересни екстри, някои от тях непредлагани дотогава в този сегмент – адаптивен темпомат и система за автономно спиране с радарен сензор отпред, предупреждение за сблъсък, сензори за следене на мъртвата зона, електрическо управление на седалките, камера за заден ход и други. Функцията за разпознаване на пътни знаци и маркировка беше усъвършенствана и вече се предлагаше и за нашия пазар. При наличие на тази екстра се добавя и още един режим към AFL за интелигентно управление дължината на късите светлини. Като започнах да разпитвам за някои от тези екстри се оказа, че не всички от тях са могат да се поръчат независимо, че имаха цени в българската ценова листа. Други, които можеха да бъдат поръчани имаха неразумно висока цена – например камерата за заден ход струваше 1500лв.! – при премиум марките е доста по-евтина. Сега разгледах случайно новата ценова листа от 2015-а и виждам, че камерата вече се предлага на по-разумна цена от 460лв. Отделно, че вискотехнологичните екстри рядко се поръчват в България и няма почти никаква информация за тяхното действие. Даже и дилърите не са много запознати. Едно от видимите неща, което се появи след фейслифта е комбинирания графичен дисплей в приборния панел (Driver Information Centre), който изобразява на три реда показанията от борд-компютъра. Наличието му обаче върви с други екстри и не е задължително, че е ако е Cosmo ще го има. Някои неща обаче (дори дребни) са отпаднали – например лостовата система на Уат за някои двигатели, датчика за влажност на предното стъкло, кутия за очила при Cosmo, датчици за поставени колани на задните места, дори двутоналния клаксон:-) и други. Когато се поръчва кола, трябва много внимателно да се проверява какво се предлага като стандартно оборудване за конкретната моделна година.
  3. Дребни електрически закачки

    Доколкото съм запознат в първите 2 години от производство - Астра J и Инсигния са имали софтурен бъг в "body" модула, който управлява светлините. При оставен в положение ключ за светлините на "къси", и изгасяне на двигателя, фаровете автоматично се изключват, но модула продължава да консумира доста и изтощава акумулатора. Проблема го решават с ъпдейт на фърмуера на модула. Вероятно и при Вас се е получило нещо подобно. Друга особеност (която не е бъг!) е, че при изгасен двигател, ако завъртите ключа на светлините от 0 (AUTO) на "къси", те ще си светнат независимо, че двигателя не работи. Т.е. светлините се изключват автоматично при прехода от работещ, към неработещ двигател, но после могат принудително да се включат. В този случай, обаче ще се задейства звуковия сигнал при отваряне на вратата и едва ли щеше да остане незабелязано. Проблема мисля, че няма връзка с датчика за осветеност. Подобен бъг вероятно се е получил и при грешката за мигачите. Когато акумулатора се е изтощил, модула се е рестартирал и всичко си е дошло на мястото. Не е логично да е така, но явно програмиста е бързал да напише програмата без да я огледа достатъчно:-) Друг е въпроса защо в оторизирания сервиз не са могли по никакъв начин да Ви помогнат. Може би ще е полезно да направите ъпдейт на модулите на колата. При по-новите версии се предполага, че тези бъгове са изчистени.
  4. Впечатления от Astra J

    Здравейте. Ето и моите лични впечатления за модела. От две години притежавам Astra J 1.4 Turbo 140к.с. – facelift. Определено съм много доволен от колата. А и като цяло от марката, имайки предвид, че предната ми кола беше Astra H, която за 5 години не ми е създавала никакъв проблем. Новата Астра определено няма нищо общо като дизайн и функционалност спрямо предходната. Това е един напълно нов и различен автомобил. Толкова различен, че дори някои неща, които бях свикнал да ги ползвам по определен начин в предната Астра, тук трябваше да свиквам отново. Това може да се приеме и като известен минус на марката, тъй като липсва приемственост между моделите. Но в повечето отношения Астра J превъзхожда предшественика си. Инженерите и дизайнерите са се постарали доста. Станала е доста по-тиха, возията е много по-комфортна дори и със 17“ джанти. Турбобензиновия мотор 1.4 се справя добре макар и с по-високото тегло на купето. Тягата се усеща още при ниски обороти (под 2000) и като цяло при спокойно каране рядко оборотите надхвърлят 2500. За разлика от атмосферния 1.6, който трябваше „да се вкара в обороти“ за да се усети по-сериозно силата му. Друго предимство на турбобензиновите двигатели, спрямо атмосферните е, че те се окомплектоват с 6-степенна скоростна кутия, което допълнително спомага за намаляване на разхода и шума. Освен това, доколкото разбрах след фейслифта окачването с лостова система на Уат се предлага само при турбо двигателите (бензин и дизел). А то осигурява доста по-добър комфорт и стабилност. При атмосферните бензинови, както и на най-малкия дизелов двигател окачването е класическото - полунезависимо. Разхода на гориво на моя автомобил е средно около 7л/100км – смесен режим. При много спокойно извънградско каране (скорост около 90км/ч) съм постигал и 5.7/100, но това е по-скоро изключение. При изцяло градски цикъл разхода е много различен, но започва от 9/100. Сравнен с Астра H 1.6 почти няма разлика в консумацията или ако има тя е минимална и в ползва на турбомотора. Но пък тук имаме 25к.с. отгоре и доста по-добра динамика. При дизеловите мотори нямам конкретни впечатления. Пробвал съм за кратко 2.0CDTI и мога да кажа, че има много добра динамика. Минус при тях е филтъра за твърди частици, който може да създаде проблем, ако не се поддържа правилно. Но това е проблем на всички съвременни дизели, особено с горивата в България. По отношение на екстрите, списъкът е доста дълъг и почти не отстъпва от този при Инсигния. Една от полезните и смислени екстри са BiXenon фаровете с адаптивно управление AFL. Наистина предлагат много по-добра осветеност на пътя спрямо стандартните халогенни. Осветяват завоите и се нагаждат много добре към различните условия, което е особено полезно за нашите неосветени пътища. Освен това в този пакет влиза и камера за предно виждане, с помощта на която автоматично се регистрира наличието на автомобили отпред и управлява превключването на къси/дълги светлини. При това системата се справя много добре (над 90% от случаите разпознава правилно ситуацията) и почти не се налага да се борави с лостчето за светлините. Не толкова добре обаче се справя сензора за дъжд. В зависимост от вида на капките понякога чистачките се задействат прекалено късно, друг път бършат стъклото ненужно. Налага се да му се помага ръчно, променяйки чувствителността, а понякога за по-сигурно направо да се включат на постоянна работа. Ел. паркинг спирачката засега работи без проблеми. Удобно, е че се освобождава автоматично при потегляне. Всички варианти Cosmo имат асистент за потегляне по наклон. При отпускане педала на спирачката, спирачките остават задействани още около 3 секунди или докато се потегли. Усеща се като едно леко придърпване при потегляне. Все едно се тръгва на ръчна макар, че това е функция на хидравличните спирачки. Според мен е трябвало да предвидят бутон за деактивиране. Фабричните аудио системи като цяло са на добро ниво. Моят вариант е с NAVI600 (вече се предлагат и по-съвременни варианти). Навигацията е с карта за югоизточна Европа, но Гърция не е включена. За България картата е подробна, но има и доста неточности. Ъпдейт е практически невъзможен, освен ако не се закупи нова SD карта с евентуално по нови данни за цена около 100 евро! Между другото при мен се появи малък софтуерен бъг. При работа в режим на активна навигация в случаен момент цялата инфотейнмънт система забива – замлъква и изгасва за около 30 сек., след което се рестартира. Проблема се реши с ъпдейт на софтуера. Доколкото успях да науча от руските форуми, този бъг се проявява при работа с карти на кирилица. Хората даже дават и актуална работеща версия на софтуер, който може лесно да се качи през CD-то. Е, аз реших да си отстраня проблема по регламентирания начин, в оторизиран сервиз – нали затова е гаранцията. Цветният дисплей е голям и информативен, но с неголяма разделителна способност. В режим на активна навигация инструкциите за движение могат да се повтарят и на графичния дисплей (бордкомпютъра) в арматурното табло. При наличие на навигация USB-то и аудио-входа са серийни, иначе се налага солидно доплащане >400лв. Управлението на цялата система обаче не е много интуитивно. Тук мога да се съглася с Autobild, които непрестанно критикуват модела за множеството бутони на централната конзола - нещото, което много ме впечатляваше докато я гледах в автосалона. От дизайнерска гледна точка изглежда страхотно. Но като започнеш да я използваш, разбираш, че копчетата са наистина много. Досега никога това не ми е представлявало проблем, даже обратно. Но и сега, след две години зад волана на Astra J, все още ми се налага понякога да „търся“ някой бутон докато карам. Останалите екстри и глезотии са въпрос на лични предпочитания и вкус. В ценовата листа фигурират интересни екстри, но някои от тях са излишно скъпи. Например камерата за заден ход струва цели 1500лв.! Фабричният парктроник с предни и задни сензори също не е евтин – близо 900лв. Работи добре има и визуализация на бордкомпютъра. Но не е абсолютно необходим. Интересно по какви причини (вероятно икономически) някои дребни и полезни екстри от Astra H са отпаднали в новия модел. Например липсва охлаждане на жабката. Отпаднал е режима „Residual air conditioning " – отдаване на остатъчна топлина (или охлаждане) след спиране на двигателя. Газовата пружина (амортисьорче) на предния капак е заменена с щека. Бордкомпютъра не показва абсолютен разход. Лостчетата за мигачите и чистачките вече не са незадържащи, а са върнали класическия им вариант. Явно са преценили, че шофьорите трудно свикват с тях, макар че на мен ми допадаха повече. Но това са малки подробности. Като цяло автомобила е страхотен. Ще ми е интересно да прочета и други мнения на ползватели на модела. Интересно ми е да разбера, например как се справя системата за следене налягането в гумите (TPMS) нещо, което съжалявам че не поръчах. Трябва ли наистина да съжалявам? Някой има ли впечатления от работата на електрическите подгреватели (Quick Heat). И тази екстра ми се струва, че имаше смисъл да я взема, а и не е много скъпа.
  5. Опел Астра 1.4 турбо

    Привет и от мен! Може би е малко позакъсняло мнението ми, но се надявам да е от полза за бъдещите купувачи. От 6 месеца съм зад волана на новата Astra J с точно този двигател 1,4Т и определено съм много доволен от колата. Базата ми за сравнение е предната Astra H (1.6), която карах 5 години без абсолютно никакви проблеми. Новата астра, видимо е вдигнала нивото на марката, като се започне от дизайна, комфорта на возене, функционалнотта, шумоизолацията. По отношение на избора на двигател... Опел Астра предлага доста богат избор. Тук всичко е строго индивидуално и субективно. Всеки има различна представа и очакване за мощност. Астрата е тежичка и определено и трябва двигател с повечко мощност и въртящ момент. 1,4 турбо, според мен, е оптимален вариант между мощност, цена и разход. Колата е достатъчно пъргава при потегляне, изпреварванията не са проблем. Ако направя паралел с предишната ми астра 1,6 (115к.с.), то тази се усеща като по-динамична и то най-вече при потегляне. Макар, че ако не търсите кой знае каква мощност и атмосферния 1,6 ще ви е достатъчен. Има съществена разлика в поведението на турбо двигателя, спрямо атмосферния. Мотора работи уверено на по-ниски обороти, рядко се налага да надвишава 2000об./мин, подобно на дизелите. Друго предимство е, че турбо-бензиновите двигатели се комплектоват с 6-степенна скоростна кутия. Тя е срвнително дълга, може да се включи на 6-та още при 80км/ч, стига да не бързате. При 140км/ч на 6-та скорост оборотите на двигателя са едва 2800! При това, колата се движи много тихо и спокойно, скоростта почти не се усеща. Естествено, има какво още да се желае. Ако очакванията ви са за кола бегачка, която ще ви „залепва” за облегалката при тръгване, то се ориентирайте, към по-мощния двигател 1,6Т или още по-добре двулитровия CDTI (165к.с., 350Nm). С такъв дизелов двигател съм карал Инсигния и останах с отлични впечатления. Друг е въпроса, че при равни други условия цената с дизелов мотор се качва с още 4-5 хиляди лева и освен това новите дизели са изключително капризни по отношение качеството на нафтата. Впечатленията ми за разхода: Обещаните 4,7л./100км за извънградско са само на теория. Реалните резултати показват, че при спокойно каране извън града, със средна скорост около 90-100км/ч не е проблем да се постигне среден разход от 5,8л/100км. Това е наистина при много спокойно каране. Натисне ли се малко повече педала на газта разхода бързо скача нагоре. На магистрално каране, със скорост 140км/ч, средният разход е около и даже малко над 8 (8-8,2)л./100км, по данни от борд компютъра. В градско каране разхода е около 9, но все още нямам точни наблюдения, понеже нямам и типично градско каране. 70% от пробега ми е на извънградско. Определно няма да останете разочарован от този автомобил. Ако вече сте го поръчал Ви пожелавам, по-бързо да минава времето за доставка и да се радвате на сполучлива покупка! Поздрави! p.s. Това е повторение на мой пост отпреди няколко дни. Незнайно защо предишният ми пост е изчезнал.
  6. Впечатления от Astra J

    Благодаря на всички за изчерпателните отговори! Продължавам да умувам. Вчера разгледах по-подробно и Insignia. Оказа се, че ако не е натоварена с много екстри цената се приближава близко до Астрата. Сега дилемата ми е добре оборудвана Астра или с по-малко екстри и (може би с по-слаб двигател) но по-високият клас Инсигния? Освен това от Септември ще пускат и Астра седан, който май се явява компромисен вариант между другите два варианта.
  7. Впечатления от Astra J

    Здравейте, Може ли някой да даде по-подробна информация за разликите между NAVI600 / NAVI900? Разбрах, че NAVI900 има гласови команди и възможност за изображение на картата от "птичи поглед". Има ли някаква друга съществена разлика - големина, качество на дисплея, пълнота на картата за БГ, други екстри? Доколкото разбирам и двете имат USB или само NAVI900? В ценовата листа за навигацията пише, че с нея има 7 високоговорителя Premium. Усеща ли се наистина по-високо качество на озвучаването спрямо CD300/400? И още един въпрос. Има ли съществена разлика между нивата Cosmo и Sport? Интересува ме основно как изглежда интериора при Sport? Има ли го полукожения салон, като при козмо, лаковото покритие на таблото, возията? И въобще всичко, което намирате за разлика между двете нива и не може да се види само от ценовите листи. Благодаря предварително! Поздрави!
  8. За да виждаш това показание е необходимо да отговаряш на следните две условия: 1) да си с някой от следните дисплеи: BID (триредов, с повече възможности от TID), GID (графичен, какъвто е на показания на снимката от колегата) или CID (цветен). С TID, както е писал колегата няма да стане, но това са предимно на коли само с най-базовото оборудване. 2) да е активирана опцията Board Computer. Това е софтуерна операция, не изисква монтиране на нищо допълнително. Извършва се в някой от оторизираните сервизи (срещу заплащане, естествено) или някъде другаде, където разполагат с програматор Tech2 или кабел със софтуер OP-COM. Обикновено, ако колата не е поръчана с Board Computer, опцията не е активна независимо, че дисплея позволява. Както, между другото, е и на тази Astra на снимкта. На дисплея се изписва датата, вместо показанията на компютъра. Освен тази опция може да се активират и някои други екстри, които не изискват или изискват съвсем малко доработки, като например: - Check control - проверка на изправността на светлините, предпазителите и нивата на течностите (чистачки, антифриз, масло). В случая трябва да се монтират датчици за нивата. И без тези датчици функцията ще следи светлините, но ще излиза непрекъснато съобщение, че нямате течност за чистачките. - Скандинавски пакет (дневни светлини). Има пет различни варианта, в зависимост от това дали искате да се включват само късите светлини без габарити или с тях и при какви точно условия. Единствено вариант 5 позволява последващо активиране/деактивиране на дневните светлини без помощта на кабел. Извършва се, като при работещ двигател превключвателя на светлините се завърти бързо от 0 до "къси" и обратно на 0. При този вариант и активирана функция, запален двигател и превключвател на пол. "0" светят само късите светлини (без габарити и без индикация на таблото). Светлините за мъгла, умивателя на фаровете и нощния режим на осветление на таблото не са активни. - Cruise control (темпомат) - необходимо е подмяна на лостчето за мигачите (там са трите бутона за управление) и програмиране. - функция Комфорт - вдигане/спускане на стъклата с дистанционното управление (задържане на бутона на отключване или заключване спуска, респ. вдига стъклата). Ако колата е оборудвана и със задни ел. стъкла, функцията вероятно ще е активирана от завода. Не изисква никакъв хардуер, само програмиране. - автоматично заключване на вратите при скорост >13км/ч. Функцията може и да е активирана на някои коли. Проверява се с продължително натискане на бутона на централното заключване при скорост над 13км/ч. След няколко секунди трябва да се чуе звуков сигнал и централното заключване да се задейства. Има и разни други дребни възможности, ако някой се интересува по-подробно да пише. Дано съм бил полезен:-)))
×