Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Mordred

Потребители
  • Мнения

    46
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно Mordred

  • Ранг
    нов внос

Previous Fields

  • Автомобил
    Opel Astra F C16NZ
  • Защита от ботове / Protection from bots
    681

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Пол
    Male
  1. Едно малко проектче (ц16нз)

    Колега, въртящия момент не зависи само от оборотите,а и от това колко бензин се пръска,което пък зависи от положение на дроселова клапа и мапа.Щот мойта е най-икономична на 5-та по надолнище,без газ когато компа спира бензина:-).Иначе по-сериозно -високите обороти ебават мамата на мотора, повишава се триенето и загубите и износването. За 100 км/ч да ги поддържаш примерно ти трябват 20 коня -можеш да ги получиш при 3000 оборота -дюзите пръскат по-малко,ама повече пъти в минута и триенето е по-голямо.Можеш да ги получиш и при 2300 или 2500 оборота и мотора осезаемо по-малко се мъчи.Те за тва и некои дизели навъртат по милион километра до скраб-щото се въртят бавно.
  2. Едно малко проектче (ц16нз)

    Така,начи тия болтове са толко яко заклинили (може и да са лепени с некво лепило), че ги отвих ама с толкова зор,че с оная мижава еврейска зезда тва е мисията невъзможна.Бяха покрил с алуминиева ламарина зъбчатките като наварявах.Ебати 2 болта 7-8 милиметра се кършиха по 2-3 пъти секи докато тръгне да се развива.Тва на мойта кутия която е на колата нема го напрая никога -ако не тръгнат болтовете с ключ изобщо заебавам да сменям. Иначе зъбчатките си излязоха гладко със скобичка, включително оная "сложната" където е синхронизатора -нищо не падна сичко е ок, няма наранявания на зъбите.
  3. Едно малко проектче (ц16нз)

    Сега покрай почивните дни ще се отвори време да довърша процедурата. Първо е свалянето на зъбчатките от ф13 ката.Не се сдържах и макар,че нямах време почнах:-) Двете зегерки извадих лесно.Но отвиването на двете болтчета еврейска звезда ми разказа играта -прецака им се еврейската звезда и не мръднаха.Та сега съм решил да прикапа малко с електрожена ключа към болта, таман ще го загрея (както си пише между другото ако не иска да се отвива). Ще трябва и скоба да извадя зъбчатките и то по-специална,че няма много място за подпъхване като следя да не им повредя зъбите. Поставянето трябва да е доста по-лесно предвид,че предварително мога да ги нагрея та да влязат в шлиците.
  4. Едно малко проектче (ц16нз)

    Пак си ги прави, ето графика ЦЪК даже 3-та е по-дълга.Въпроса обаче не е колко прави,а как ги прави и тука вече подредбата си казва думата понеже ускорява доста по-добре без да се мъчи или да се форсира. Който кара повече градско ще се прероди ако мине от ф13вр на ф15цр особенно ако барне малко и мотора.Идеалка са,включваш се без проблем,ускоряваш осезаемо по-добре.Но на дълго де факто нямаш 5-та скорост т.е. мойта 5-та е 4-тата на ф13вр.Верно изпреварвам много по-рязко и бързо но некси не ми се кара на 3600-700 на 120 така,че мисля да сложа 5-тата от ф13вр. единственото нещо което ми харесва от тая кутия.Малко ме притиснява,че като сложа 5- тата от ф13вр ще стане още по-дълга в ф15 понеже дифа пада от 3.74 на 3.55,но таман ще се види кво съм изкарал от мотора -така по субективна преценка доста се поотпуши след лекия порт, дросела от 1.8 , смукателя от 1.3с и изпускателя от ц16се и генерация на фи 50 с едно крайно гърне.
  5. Едно малко проектче (ц16нз)

    Кутията е от маслояд комби f15cr диф 3.55 -за градско е просто супер,а ако имаше и 6-та щеше да е идеалка просто:-)Но 5-та е предишната ми 4-та (ф13вр) и 5-тата на вр-а ми липсва извънградско иначе нищо друго от предишния боклук не ми липсва -нито тъпо подредените 1,2,3 та дето скопяваха колата нито най-вече виенето.Отношението на зъбчатките на 5-та на ф13вр-а е 0.71 и при по-малкия диф 3.55 към 3.74 на ф13 като сменя зъбчатките ще джиткам със 125-130 на 3000 на 5-та (преди около 120).
  6. Проблем Астра Ф спирачки

    Щом имаш мек педал значи има въздух в системата. То обезвъздушаването е проста работа ако докато го правиш има някой който долива в казанчето да не падне нивото,че падне ли и засмуче въздух почват едни такива филми като прожектирания по-горе.
  7. Едно малко проектче (ц16нз)

    Така след слагането на ф15 и лекото позасилване на мотора колата е много приятна за каране градско но извънградско е на 3000 оборота на 100км/ч. Върти ми се следната идея-да взема зъбните колела за 5-та скорост от ф13вр и да ги монтирам на ф15 ката-би трябвало да паснат,а и работата не е кой знае колко трудна -трее махна само 2 зегерки и да отвия 2 болта само при свален страничен капак на 5-т скорост.Ще се получи обаче една дупка от 4-та на 5-та т.е. на 4-та трее засилвам до 3000-4000 та да не затъва много като включа 5-та,но все пак тва е икономична скорост -по изчисления с калкулатор трее на 3000 да съм на 125-130 км в час.Да имаше 6-та да не се занимавам с глупости ама ф13ката така и още не съм я предал за скраб та мисля да пробам:-)
  8. Въпросче за инжектори

    С две думи на въображение го караш. Кадет ц20не млати астра ц20не и двете сток заради малката разлика в килата и ако беше нещо по-добра инсталацията астрата поне кантар трябваше да държи ама това не се случва. Извода къв е -или твойта инсталация е била нещо с проблеми или си въобразяваш. И е безсмислено без доработки по мотора да се слагат по-големи инжектори -освен по-голям разход друго не печелиш по простата причина,че бензина без достатъчно въздух не изгаря в цилиндрите,а не е като да е ефтин та да го издухваш през кюнците.
  9. Термостат астра Ф X16SZ

    Ремъка и колелото не се барат,като отвиеш предпазителя от блока имаш място и щом съм го писал това нещо съм го и правил.
  10. Температурен датчик - табло

    Ако слагаш нов датчик внимавай с усилието понеже аз така го затегнах с гедорето,че горната част на датчика се отчупи та после навиване на обратна резба,та вадене на квото е останало,та нов -бе въобще миг невнимание и после час труд .
  11. Термостат астра Ф X16SZ

    То ако беше пуснал търсачката щеше да намериш и отговорите които търсиш,но накратко -махаш капака на ангернажа,въртиш с един ключ коляновия вал докато дупките на колелото на разпр.вал съвпаднат с болтовете които държат капака на ангренажа към блока.Развиваш ги с еврейска звезда (ако нямаш си купи едно комплектче за няколко лева -ще ти се отплати стократно понеже маса винтчета особенно по моноинжекцията са на еврейска звезда). Сега вече можеш да приближиш предпазителя на ангренажа към колелото и ти се отваря място да отвиеш двата болта на капака на термостата-мисля,че бяха ключ 13. Преди това трябва да си източил антифриза през долния маркуч на радиатора. Отвиваш двете болтчета,вадиш стария и слагаш новия термостат.При затягането на капака не прекалявай-алуминиев е и може да почне да тече-ако имаш херметик го мазни тънко.После си завиваш болтчетата на предпазителя на ангренажа,слагаш си капака, сипваш антифриза и се кефиш на парно:-)
  12. Едно малко проектче (ц16нз)

    Здравей колега, проектчето вече е осъществено - ядове с порта не съм имал освен,че малко се посхванах предвид неудобната поза,но сложих по едно парцалче в порта и след това едни ламаринки алуминиеви и ги залепих по краищата със силикон. След това с дрелката до откат:-)Кофтито е,че от 1.3С дупките на колектора са леко изместени на една страна и почти само от нея трябва да се пили,но оставих по 2 мм. Имаше естествено проблем с напасването на дросела, но с гарнитури от клингерит и една текстолитова плоча заспа като дупката си е все колкото клапата щото на колектора от моно дупката е колкото неговата клапа и слагането на дросел от 1.8 е безсмилено.Дюзата и регулатора от 1.6 си пасват идеално. Стъпковото и ТПС са еднакви на 1.6 и 1.8. Датчика за температурата на компа монтирах на един трипътник -завива се на едното стърчащо с вложка от стар водопроводен кран-материали около 5 лв:-)Днеска тествах и в комбинация с ф15 колатасе държи много приятно.С две думи доволен съм.Нямам оборотомер монтиран и за това не мога да ти кажа -харесал съм си един и ще го монтирам в скоро време -така по слух около 100-110 са 3000 оборота,но нито знам дали преводното съотношение на червяците на старата и новата кутия са еднакви нито гумите-бе така на око и усет уж показва вярно,но и това ще се провери.Буталата за сега си държат и предвид,че преди няколко месеца сменях гарнитурата на главата и бяха в добро здраве на вид отгоре,а компресията е 12 бара.Следващия етап е слагане на вал от 1.3с и делкото му.Евентуално може да се комбинира и с малко сгъстяване до 10.5-11:1 но това чак напролет понеже без отопляем гараж е малко кофти.Особенно ме кефи,че с колектора от 1.3 капака на моното падна с 5 санта по-ниско и ме кефи на вид:-)
  13. Много теми има по въпроса-повечето от типа "как да се позасили",но си остават клавиатурни размишления и общо -взето автора се убеждава в безсмислието и нищо не прави:-) В други пък се работи на парче и ефекта е незадоволителен.Какво имам предвид -примерно слага се дросел от 1.8 моно и се очаква нещо,а смукатела си остава същия.Да обаче той има 5 санта дупка с диаметъра на оригиналната клапа и като се плесне отгоре по-голямата ефекта не може да бъде различен освен 0. Или се слага примерно само вала от 1.3с с оригиналния смукател, изпуискател и запалване и гориво.Ми освен по-голям разход и минимално отпушване никакъв ефект няма и не може да има.За това в тази темичка ще пиша какво правя по моторчето и ще споделям резултати,но реални, също ще имам и въпроси.До сега какво е направено: 1. Изпускател и двуцевка от ц16се -пасва на главата без проблем -малко трябва да се барне генерацията след двуцевката -сложил съм и една мека връзка освен конуса и досадните вибрации изчезнаха. 2.Махнал съм средното гърне и катализатора -права тръба назад ф50 и едно крайно гърне -звука не е дразнещо силен и алармите на колите не свирят като мина т.е. доволен съм и най-много едно ускорително гърне да сложа та ето го и първия въпрос -виждам по нета такива със стрелка т.е. указано е кой край да е към мотора и кой назад.В магазините обаче намирам без стрелка иначе на вид е същото.Има и други -така наречените резонатори.Но продавачите не са в час и викат и на ускорителните резонатор,а са и без стрелка. Та каква е разликата ако знае някой да каже. 3.ЕГР е ампутиран. 4. По-голяма филтърна кутия респ. филтър и смуче само студен въздух. Не съм фен на конусни и панелни изпълнения с големи дупки, а в града е особенно прашно -ако не се кара колата 2-3 дена има пласт пепел по който може да се пише -примерно измий ме:-) 5.Сложих скорости ф15 -по-добре наредени са макар и 5-тата от ф13wr да ми липсва, т.е. по-добре набира колата и е по-приятна за каране градско ама чак "самолет" не е станала както пишат )слагаш скоростите и я усещаш като 90-100 коня) -тва не е верно. Аз скоростите ги смених щото предишните виеха,а тия уж са по-яки,но това е ефекта от ф15 т.е. ако само заради сила се сменят-не е оправдано. Какво предстои: 1. Смяна на смукател -много е тесен и дупката след дросела е с неговия диаметър т.е. много малък. Ще сложа от 1.3С -шпилките на главата съвпадат 1:1. Трябва да се затапи с болт дупката за егр-а на главата.Трябва да се направи планка та дросела от 1.8 да пасне на колектора.Трябва да измисля къде да закача температурния датчик. Също се очертава и заигравка със захващането на механизма за жилото на газта понеже на оригиналния колектор има едни дупки с резба,а на тоя май-няма.И предпоследно но не маловажно -колектора от 1.3 с е с по-широки и с друга форма отвори -следователно отворите на главата трее се пилнат та да няма ръб -т.е. нещо като портване но гарнитура на главата сменях наскоро и мисля да го направя без да свалям главата. Последно остава горивото -предполагам,че леко трябва да дигна налягането -на регулатора има болт та ще видим какво ще стане.Некви идеи за смесите освен цвят на електроди на свещи и ламбдата? Евентуално в бъдеще може да сложа и вал от 1.3с, но ще се види предвид,че той ще отпуши мотора след 4000 оборота,а на мен целта ми не е резачка.
  14. Температурен датчик - табло

    Датчика на смукателния колектор -с едно кабелче е.Октан коректор би трябвало да нямаш предвид,че си с кнок-сензор но виж отзад на блока под смукатела -ако имаш завинтена една джаджа с 2 кабела октан-коректор не търси.
  15. Смяна на ангренажен ремък

    Има много писано в нета как се сменява ангренаж даже и с картинки така,че си преценяваш сам -можеш или не можеш. Само да ти кажа от собствен опит,че без ключ с който да натягаш помпата е много кофти и или си направи или не се захващай въобще.Повече от 20 лева аз не бих дал за тия 5 минути работа,но то и зависи колко ще ти искат така,че ти си решаваш.Помпата се прецаква не от водата,а от боклуците (ръждата) които се образуват като караш с вода.Така,че ако не тече и няма луфт (разклащаш остта) и няма шум не я сменяй.Но освен тва знаеш водата за мръзва при 0 градуса,а през ноща са доста по-ниски и можеш да спукаш и блок като караш с вода.Дай газ отпред от жилото и гледай в разширителния съд-ако забълбука ти е заминала гарнитурата на главата и с квото и да лепиш радиатора и дори нов да земеш пак ще протече.Също пипай маркучите на загряла кола -дали са твърди или меки -акйо са твърди-гарнитура.Купи си и капачка за разширителния съд,че на твойта може клапанчетата да не работят-от това пак протича радиатор.
×