Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

jikata

Потребители
  • Мнения

    32
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно jikata

  • Ранг
    нов внос
  • Рожден ден 18.09.1980

Previous Fields

  • Автомобил
    Opel Astra F C16NZ, Opel Vectra B X18XE
  • Защита от ботове / Protection from bots
    681

Contact Methods

  • AIM
    jikata_milier

Profile Information

  • Пол
    Male
  • От
    Габрово
  1. Неработещ мигач на Зафира Б 1,7DTR

    Виж сега...На старите автомобили преди 25-30 години наистина беше така но тук определено не е. Автомобила разполага с така наречения централен модул за управление. През него минават фаровете, мигачите осветлението в купето радиото, темпомата, дисплея централното, дневните светлини и какво ли още не. Лоста за управление на мигачите подава само импулс към този модул а той казва кога и как да работят мигачите. Да не говорим за задните мигачи от къде се захранват и кой ги управлява и какви ли още не модули има закачени отзад за да работи всичко включително и закачения теглич. И само за сведение страничните мигачи на калника са с отделно захранване и въобще нямат нищо общо с мигачите във фара. На всички ни е ясно че напрежението (а не тока) в автомобила е постоянно. но това само по себе си въобще няма нищо общо дали има таймер за импулсите на мигачите или не....И пак за да покажа че съм правил и това...Свързах мигача на фара с този отстрани на калника но отново интервала на мигача е прекалено бърз все едно има изгоряла лампа. Вътре в самия фар има окабеляване което стига до фасунга на мигача който също се намира вътре във фара. Късите и дългите светлини пак са окабелени вътрешно във фара и всичко това излиза на една обща букса. Както и да е де. Надявам се някой по-запознат с електрическата инсталация на Астра Х или Зафира Б да помогне ако може и ако има желание. Извинявам се колега за може би малко-грубия тон, но наистина си далеч от материята и на този етап не мога да се възползвам от знанията ти.
  2. Здравейте колеги. По стечение на обстоятелствата помагам на приятел да си оправи електрически проблем по зафирата но уви ударих на камък. Автомобила е Зафира Б 2008 година с двигател 1,7 CDTI (125 к.с.). Проблема се състои в следното: - Мигача на десния фар не работи. Проверих лампата и се оказа здрава. След това проверих окабеляването от самия фасунг на лампата на мигача до буксата на фара и всичко си е наред. По кабелите и буксите няма видими наранявания и следи от корозия. Интересното е, че страничния, мигач който е на калника си работи. Явно не взема сигнал от фара. и самото мигане е с по-бърз интервал (разбира се). Опитах се да премеря какво идва като напрежения на буксата на фара, която идва от инсталацията, но при подаване на мигач има един "+" и няколко маси и това си е. Фасунга също е проверен и той си е здрав разбира се. Направих измерване и на буксата от инсталацията и на другия (левия) фар. Оказва се, че при разединяване на буксата от фара, явно като няма товар и там освен един+ и няколко маси няма нищо друго независимо, че съм подал от лоста мигачи. Тоест аз си го обяснявам, че щом няма товар и някой интелигентен модул просто не подава импулсите към фара ами само някакво сервизно 12 волта. След като си сложа буксата отново на левия фар и всичко си е наред и си работи, но уви на десния не е така. Мигача го няма..... Търсих схеми за да видя, къде евентуално може да има табло с предпазители и релета на мигачите, но не открих нищо, което да ми свърши работа. Ако може да ме насочите, къде да търся проблема и как да го отстраня ще съм ви безкрайно благодарен. Благодаря предварително.
  3. Чип Вектра Б

    Абе не мога да разбера едно само...Всеки говори за присаждане на компове и части от Ц18ХЕ на Х18ХЕ, ама някой въобще гледал ли е схемата на двете ЕКУ-та да види дали въобще датчиците от двигателя влизат на едни и същи крачета на компа? На мен ми се струва че май не става баш точно така...махаш компа на екотека и слагаш тоя на Ц18ХЕ-то и сменяш валовете и смукателния и всичко заспива..... И аз се интересувах от тая работа да правя заменки ама ми се струва малко невъзможно.......освен ако не се махне цялата глава и инсталацията барабар с компа на екотека и ен се сложи всичко от Ц18 ХЕ...и пак не съм сигурен дали ще стане....
  4. Става много мудна като загрее

    Ами то самото буталце на електромагнита, като го натисна и само си се връща предполагам вътре има някаква пружинка, която го изтласква. А самия стъпков мотор е една ос с два конуса. Вчера понатегнах малко пружината на оста отзад на самата капачка. Сега държи ниски обороти като загрее. само при палене ги разклаща около 500-1000 оборота за 2-3- пъти и после си ги нормализира. Не би трябвало да е така предполагам но не знам вече от какво е. Най-вероятно плаче за нов стъпков мотор....ама няма да е сега.
  5. Става много мудна като загрее

    Колеги миналия петък колата беше закачена на Опел скенер и на Оп ком. Параметрите, които показа са в нормата до един. С опел скенер-а карах и свалях живи данни при ускорение и при равномерен ход, но отклонение от параметрите на отделните възли няма. Уви колата е мудна и едвам се ускорява. След основно разглобяване на стъпковия мотор се оказа, че и той си е тръгнал. Сега колата не гасне но пък клати оборотите около 1000-1800 или ги вдига на 1500 и ги държи там. Самата механика на стъпковия мотор съм я лъснал до блясък но ме съмнява самия електромагнит да не би да засича. Вече се отправям към ЕГР клапана и катализатора защото то друго не остана.....
  6. Става много мудна като загрее

    Не знам какво е колега не ми дава грешка от колянов вал а не ми се купуват на сляпо дат4ици за доста пари. Благодаря за съвета разбира се
  7. Става много мудна като загрее

    Здравейте колеги. След една година затишие колата започна да прави абсолютно същите магарии, както миналата година, а именно да клати оборотите, при продължително каране да светва чек-а и да гасне в ниските обороти. Не знам какво да правя вече. Писна ми и то много ама наистина много. Вчера се прибирах от свищовско, и както си карам напълно нормално и полекичка, светна чек-а и колата угасна. Едвам се прибрах до Габрово. Направих самодиагностика и "О-чудо" - грешка Р0100-неизправност във веригата на дебитомера. Мърдах кабели, бутах, чистих, все тая. Паля и като пусна педала на газта и тя гасне. Дойде едно приятелче, даде ми неговия дебитомер, но работата и с неговия същата. А моя дебитомер при него си бачка без проблем. И изведнъж хоп проблема изчезна....Карах я после сигурно половин час в града загря колата пусна си и перка, после пак загря, после пак изстина но нищо... Не знам вече какво да правя. Миналата година чистих дроселовата клапа и стъпковия мотор и колата уж се оправи. Но сега същата история. Не знам вече от какво е и как да се справя. Ако някой има идея какво може да е нека пише в темата, предполагам ще е полезно за много колеги. Благодаря на всички, които имаха търпението да прочетат гореизписаното..
  8. Благодаря колега за отговора. Когато имам ходене до търново определено ще се обадя. Да уточня само че преди да ми направи проблема с дебитомера колата си работеше нормално и на топъл мотор си ускоряваше плавно без никакви зачудвания, но сега имам чуството че се мъчи а и самия двигател издава един звук като виене (аз на това го приличавам) във високите обороти, и най вече омазването на ауспуха със сухи сажди (предполагам от богатата смес).
  9. Става въпрос за вектрата от профила ми (Х18ХЕ). От известно време имам проблем с работата на двигателя, който до сега не е решен въпреки направените от мен замервания на отделните датчици. Тоест след време, от както я купих колата, светна грешка за неизправност във веригата на дебитомера. Аз го свалих и го почистих заедно със стъпковия мотор и с дроселовата клапа. Забравих да кажа, че паралелно с дебитомера мни светна и грешка за неизправност във веригата на датчика на коляновия вал. При направената от мен силно казано "профилактика", грешките изчезнаха и до сега не са се появявали нови или старите. Проблема е в това, че докато е студен двигателя, работи равномерно и е адекватен на подаването на газ от педала на газта. След като достигне обаче работна температура и спира да върви. Става муден, трудно набира и има повишен разхпод на гориво. Замервал съм показанията на температурните датчици и на дебитомера и са в нормите според показанията в ауто-дата. Качвал съм колата на диагностика на ОПел-КОМ. Всичко, което успях да видя беше в нормите. Но проблема с автомобила остава. Нямам друг дебитомер или датчик на коляновия вал за да ги сменям за проба, а нови са много скъпи и не ми се ще да копувам части на вятъра. За това питах дали се занимаваш с решаване на такива проблеми ако си се сблъсквал евентуално, за да знам дали си заслужава да идвам до Търново. Благодаря за отговора..
  10. Здравей колега. Освен с чип тунинг на автомобили и диагностиката им. Занимаваш ли се с ремонт на двигатели и електрониката по тях. питам конкретно за Опел?
  11. Какво липсва?

    Според мен липсва устройството за подгряване на катализатора, за да може да достигне по-бързо работна температура, което пък му удължава живота. Даже по-точно на снимката се вижда, че липсва вакуумния клапан и тръбопровода от изпускателния колектор на гореупоменатото устройство. В този ред на мисли някой знае ли как се премахва изцяло това устройство?
  12. Разход 17/100 C20ne

    Здравей колега. Не знам дали съм на прав път но може проблема да е породен от грешни показания на температурния датчик на блока, който подава информация на ЕКУ-то колко е за грял двигателя. Пускам ти една снимка да видиш как се измерва.
  13. Извинявам се много за грешката, която съм допуснал (Тя вектрата отзад е с носачи и винтова пружина амортисьор). Заблудата е изцяло моя. Ем още не мога да свикна с тая кошница......
  14. Колега потърси в магазините за руски автомобили има такива подложки мисля за москвич алеко, които са кръгли с дебелина около 3 см. и в средата има ябълка за да не може да мърда пружината.
  15. Става много мудна като загрее

    Това с почистването на стъпковия мотор и клапата е направено. Но на мен не ми клати оборотите, а като загрее и става мудна. За спрея съм съгласен аз ползвах такъв на Ситроен и ефекта беше, че поне спря да дава грешка 0100 тоест некоректни показания на дебитомера. Но ефекта си остана един и същ след интервенциите. Най-вероятно дебитомера си е заминал и не подава коректни стойности към компа. За температурния датчик ми е ясно че са 3 броя : единия, който е само с една обувчица и обща маса с тази на мотора е за показанието на стрелката в купето. Другия е до него и е с две крачета и букса която е синя на цвят. Той е за информацията на компа, по който самия комп разбира дали колата е загряла или не. И третия е на входящия въздух (при мен е бял корпус с две крачета), който е преди дебитомера. Аз се съмнявам във втория и третия. Сега е доста хладничко навън и не ми се бута много по колата (нямам условия). Но само да се позатопли и ще я пръсна основно, щото ми е кофти да я карам така......
×