Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

karata

Потребители
  • Мнения

    29
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно karata

  • Ранг
    нов внос

Previous Fields

  • Автомобил
    Opel Astra F Caravan X18XE

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Пол
    Male
  • От
    София
  1. Обороти на празен ход Astra F X18XE

    Не, не съм го сменил. Пробвах първо с почистване както беше писал един колега с подобен проблем но.... резултат няма! показанията са същите. Вероятно ще се наложи смяна. Напоследък обаче взе по често да гасне колата отколкото да вдига оборотите. Забелязах че след като загрее и я изгася за малко, като запаля и почва да клати оборотите и... гасне. И така няколко пъти паля гасне и после става чудо и някакси задържа оборотите и продължавам. Сега събирам пари за този ТПС и се надявам да се оправят нещата ама да видим
  2. Обороти на празен ход Astra F X18XE

    А няма ли кой да ми каже все пак какви обороти държи неговия X18XE мотор?!?
  3. Обороти на празен ход Astra F X18XE

    Клапата се връща до реглажният болт. Даже пробвах да отвия малко болта че да може клапата да падне още но уви- не мърда повече. Което ме кара да си мисля че тя е затворена! А що се отнася до показанията на TPSa ще го почистя колкото и мога и ще замеря пак. Ако и тогава не стане... нов - дано помигне.
  4. Здравейте колеги, Навсякъде където закарам колата Астра Ф Х18ХЕ казват, че оборотите на празен ход са високи -1000об/мин. Закачих и ОП-КОМ и ми направи впечатление следното: студен мотор: TPS 9% Engine Speed 1200 Desired Engine Idle Speed 1200 топъл мотор: TPS 9% Engine Speed 992 Desired Engine Idle Speed 962 Та въпросите са ми: 1. Нормално ли е TPS при нормално положение да показва 9% ? 2. Тези Желани 962 оборота нормални ли са (в смисъл дали са високи) и дали са толкова високи понеже TPS показва 9% отваряне? Ако може собствениците на такива мотори (и знаещите разбира се) да споделят какви са им оборотите на празен ход и въобще ако са пускали диагностика какви са показанията на този TPS. ps. Намерих тема на колега с Вектра Х18ХЕ в която той пише, че Desired Engine Idle Speed e 800 И след почистване на ТПС оборотите действително са станали толкова, но при мен въпросните Desired Engine Idle Speed са 962?!?
  5. Благодаря ти колега sokol1. Свалих отново МПХ и видях че гарнитурата се е скъсала! Ще купя нова и да видим какво ще стане. А за оборотите може ли да ми кажеш къде да ида в София, понеже съм ходил в Юве два пъти и от там казват че това са били нормалните обороти на този мотор (Х18ХЕ).
  6. Здравейте колеги, Сутрин като запаля и се включва смукача. Оборотите са 1500. Обикновено чакам 2-3 мин да паднат и тогава тръгвам. Сега обаче оборотите не само, че не падат, а и се вдигат на 2000. След като позагрее малко форсирам я на 4-5к оборота и чак тогава оборотите на празен ход се нормализират (1000об/мин). Забелязах, че ако тръгна преди да се е изключил смукача оборотите си падат на 1000 и всичко си е ОК. 1. Нормално ли е този мотор Х18ХЕ да държи 1000 оборота на празен ход? Видях че за Х16ХЕ те са 800об/мин. 2. Каква според Вас може да е причината за това странно поведение? Почистих всички връзки с контактен спрей. Почистих и МПХ. Смених всички вакуумни съединения по инжекциона. Резултат- никакъв. Колата е с ГИ Фобос1. Прави го и на гас и на бензин.
  7. Гасне при празен ход P0100 и P0130

    Почистих го с ацетон- правя го на всеки 10-15к км. Забравих да кажа също и че кабелите и свещите са ми на почти 20к км. Като свещите са карани на газ последните 2к км. Предполагам и те са за смяна?
  8. Здравейте колеги, Проблема ми е следният: Колата е Астра Ф Х18ХЕ с ГИ Фобос 1. Преди 1 месец започна да се държи странно- като загрее вдига оборотите на празен ход до към 1500 и след малко почва да гасне. Прави го както в движение така и на място. След това си пали веднага, но пак гасне. Не го прави редовно, но почнели... няма спиране. Освен това понякога при палене на загрял мотор не задържа обороти и гасне. Трябва да я форсирам до 5-7к обороти и сякаш се оправя- задържа си оборотите и мога да потегля. Остава обаче другия проблем, който както вече казах е нередовен. Ходих на диагностика при газаджиите (колата седя там 2 дни) и ми казаха че е запушен катализатора. Смених го с резонатор и.... пак същото! Направих самодиагностика и прочетох P0100 и P0130. Поразрових се из нета и видях в общи линии няколко предложения: -почистване на дебитомера и контактите -почистване на контактите и проверка на веригата на ламбдата -обръщане на маркуча за входящ въздух навътре към купето (този който е между решетката и кутията на въздушния филтър) -евентуални проблеми с VSS (датчик за скоростта) Интересно ми е да знам дали тези грешки имат отношение към описаните проблеми и разбира се ако някой се е сблъсквал с този странен проблем дали е намерил лек за него? Предварително ви благодаря и чакам за вашите мнения.
  9. Датчик на колянов вал

    Манолов благодаря ти. Смених датчика на разпределителните валове SIEMENS 95лв и се оправи. Пробвах с почистване но не стана, след което замерих стойностите на пиновете 22,6Ома и 1Ом докато при новия са 12,5 и 0,9Ома от което става ясно че единия канал действително е дефектирал докато другия е почти ОК. Сега колата е ОК. Колкото до заглавието: както казах в сервиза казаха че е колянов вал (Crankshaft) a от самодиагностиката P0340 установих че е разпределителен вал (Camshaft). В крайна сметка незнам дали момчетата в сервиза не са се объркали щото както се вижда на английски думичките са доста сродни Само дето единия струва 240лв а другия 95 (105-GM) и не решава проблема! Сега да напиша и как се сменя (или поне как аз го направих) за мотор Х18ХЕ: 1. Сваляне на кутията на въздушния филтър 2. Сваляне на парчето от подкалника което е пред шайбата на коляновия вал 3. Освобождаване на пистовия ремък (с ключ 15 се отпуща обтяжната ролка) 4. Демонтиране на кожуха на ангренажния ремък 5. Сваляне на капана на свещите 6. Откачване на буксата на датчика на разпределителните валове 7. Отвиване на болта Е8 който държи датчика- намира се точно между двете колела на разпределителните валове. 8. Изваждане на освободения датчик (нужно е леко завъртане) 9. Поставяне на новия датчик 10. Сглобяване в обратен ред на стъпки 1-6
  10. Датчик на колянов вал

    Клеги здравейте, От това което намерих във форума става ясно, че ако има проблем с датчика на коляновия вал ДВГ-то не работи нормално. При мен след като запаля лампата си изгасва и след 5сек светва. От начало един път светне друг път не но сега от два дни насам свети постоянно. Та колата си пали нормално, върви си но не вдига над 4500об/мин. И като я настъпя малко се зачудва и после тръгва изведнъж. Карах я на диагностика и там казаха датчик на колянов вал! От самодиагностиката с кламера излезе Р0340- Неизправност във веригата на датчика на разпределителния вал. Да имате други идеи щото 200лв не са малко за експерименти (дали може да е лоша връзка и да е необходимо да се почисти или нещо друго, приемрно да се е намокрил). Благодаря Ви предварително!
  11. Благодаря Ви, ще пиша ако има резултат.
  12. Колеги Тиграта е 1.4 16в 97г. При спускане на стъклата до долу няма проблеми. Но когато реша да ги вдигна... трябва да придърпам стъклото назад към колонката и чак тогава тръгва. Свалих кората да проверя направляващите- не са разхлабени, а и не дават възможност сякаш за реглаж. Имате ли някакви предложения по въпроса? Благодаря предварително. PS: Пластмасовата кора която е точно над дръжката за отваряне на врата не ще да се намести след демонтажа. Има ли някаква хитринка за нея или...
  13. Като гледам коментарите все повече се обеждавам, че това си е нормално (фабрично или не явно при всички е така) което значи, че ще си карам така и.... На добър път на всички! Поздрави!
  14. Трудно пали сутрин при темп. <10*С

    И това ще направя, но само да кажа, че смених бензина (Лукоил -> Петрол) и сега сякаш няма проблеми с паленето. Иначе благодаря за съвета, ще замеря датчика.
  15. За колегата vbbx : Много точно си описал положението колега Надявам се някой наистина да се е сблъсквал с този проблем и да каже лек за него. Иначе така на сляпо...
×