Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

opel4o40

Потребители
  • Мнения

    6
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно opel4o40

Previous Fields

  • Автомобил
    Opel Meriva z16xep
  • Защита от ботове / Protection from bots
    681

Profile Information

  • Пол
    Мъж
  • От
    София
  1. Човек ти си цял майстор! Тия грешки за двигателя конкретно - 0141 и 0620 са точно както си ги дал и описал, защото за едната - верно е сменяна ламбда сонда (абсолютно безмислено и необходимо), а другата - точно ми омаслява яко един датчик долу. И двете моят майстор, който е уж добър и прави по един двигател на ден, изобщо не разбра какви са и защо са и така нататък. А ти си го дал точно и наистина ще се окаже точно това - ламбдата и този генератор. Явно и в тоя занаят си има тънкости и не всеки може да е МАЙСТОР, нищо че прави всеки ден двигатели на разни таралясници
  2. Златен си Русин! Жив и здрав да си човече. Дал си толкова инфо, което аз два дена ровене, не открих! Не знам обаче дали ще се справя сам. Вчера я разтъпках. 20-30км перфектно се държа, вече си мислех за отпразнуване вечерта и хоп пак се скапа, натрупа си грешките и дори още повече (ако не си внушавам) се разтропа. Последно я карах в ръчен режим и по-рядко блокираше, но вчера почти на всеки светофар го правеше. Може би проблема е точно в тези четки, които си дал линка, а течност и други неща, може би само утежняват основният проблем. Но поне ми даде надежда Мисля, че не е нещо фатално, като сменяне на цялата кутия. Може да се окаже само това серво което е на клипчето. Намерих майстор, който е правил такива кутии. Ще ходя да вида какво ще каже. Дано да е малкият дявол.
  3. Малко раздвижване по темата. Първо искам да благодаря на Русин, че ме обнадежди леко и ме светна, че все пак мога да опитам и сам! Послушаш го и си взех един опком. На скоростната ми даде грешки: p0560 (battery voltage low) и p1607 (clutch actuator position control error) Мисля, че втората е основна и е свързана нещо със синхронизирането на предавките. След като ги изчистих, ми се струва, че се подобри работата. Но още не съм тествал, че големите проблеми започват след като позагрее. Днес-утре ще я раздвижа повече, да видим дали ще прави номерата. На двигателя ми даде купища грешки - p0602, p1217, p0136, p0303, p0300 (0), p0300 (a), p0301, p0302, p0304, p0141, p1700. Изчистиха се повечето, но p0620 и p0141 (present и двете), не може да ги изчисти и дава: unknown dtc Искам да попитам за спирачната течност, която е свързана със скоростната кутия - четох, че когато се сменя нещо се обезвъздушава. Това дали ще мога да го направя сам. Има ли някакви линкове в нета, как точно се прави това и къде изобщо се налива тази спирачна течност. Благодаря още веднъж!
  4. Благодаря ви за отговорите! Атанасов, да действително много лесно и удобно се кара, но когато започне да прави номера (а те са чести) просто не се издържа. F-а светка много рядко, не е в компа явно проблема. Един вида съединителя, друг, механиката, друг роботиката и тн Никой не каза - ще я оправя, толко и толко пари. Звънял съм и на частни обяви - все тая, никой нищо не гарантира. А съм склонен ако се оправи да ходя и по други градове. Щом моя майстор, които заедно с екипа си им минават по 2-3 коли на ден само за ремонти по глави и двигатели, казва, че е яко проблем, значи може би и да е така. Значи какво точно прави - най-честото е, като намалявам за светофар, започва да подскача и изключват директно, като искам да тръгна, не подава, а само се чува едно "тък, тък, тък.." все едно спирачката не иска да пусне и не тругва, дави се и директо гасне. Или пък в същата ситуация просто си дава газ, но не потегля. Всеки път е различно. Най-гадното е когато изключи от скорост по време на движение, рядко е но е супер гадно. Директно изключва и това е. Трябва да спра да изчакам малко, да пробмам да запаля, ако не стане от първия път - втори, трети, до 10 съм стигал. Съединителят много рядко приплъзва, не вярвам да е от него. Принципно има много ряз, ако беше заминал би трябвало да се форцира непрекъснато. Но компа не дава проблем, не показва нищо, f-а не свети. Най-лошото е, че ми трябва ежедневно, една продажба си е доста занимавка и ще отнеме време. А пък колко е набито по нея - то всичко е сменено - като нова е. Нови амортисьори, почти цялата предница, нова газ, нова бобина, сонди разни, главата се ремонтира, компютъра даже, бе какво ли не, има-нема 3К ремонти. Верно много ме кефи как се кара лесно, но тая скоростна от 2-3 месеца вече не се издържа, а чувствам как ще изгърми направо някой път - чуват се адски силни звуци на превключване понякога, направо все едно стърже маховик. Или път нещо като удар, пак при превключване, все едно от 4та директно на 1ва отива. Явно си трябва майстор с опит, който е правил точно такива кутии, ама аз такъв не мога да намеря. А в опел да ходя да я сменят цялата, няма как да стане, такива суми вече няма от къде да се извадят
  5. Узунов, благодаря за мнението! И на мен някак си ми се вижда 3. вариант като най-удачен. Твоето мнение наклони още повече везните натам. Също, все пак ще останат от сегашния части за продаване, могат да се избие малка част от смяната. Лошото е, че в момента не виждам как да се позакърпи положението. Диагностики, програмиране, синхронизации, адаптации не помагат. Трябва или да рискувам и да се вкарва за ремонт или да избера вариант 3. А още по-лошото е че колата ми трябва :( Така че започвам да се оглеждам за комплект. Нека темата остане активна, ако някой има инфо за такъв комплект, също сервиз-майстор нещо, че моя не знам дали ще се навие да прави такава смяна
  6. Здравейте, ще съм благодарен на повечко опит и съвети от старите и препатили пушки по следният неприятен казус: Става въпрос за колата от подписа - Мерива с двигател z16xep и полу-автоматичната, полу-роботизираната и полу-идиотска скоростна кутия - изитроник. Проблема, е че тази кутия прави непрекъснато проблеми, както си се знае всъщност Само си ходиме по майстори, пък накрая излиза, че те просто си взимат едни парички за ком.диагностики по дефаут, което според практиката - явно им е приоритет. Скапаната кутия вече си се нуждае от сериозен ремонт или смяна. Лошото е, че такива ремонти (гарантирани) почти никъде не извършват или ако тръбят, че извършват - не ги правят качествено и най-важното - сигурно (поне каквото съм чел), освен в отиризиран сервиз, където цифрите са зверски и мен дори ме е страх и за диагностика да ида Необходимо е, а и вече належащо, да се предприеме нещо по въпроса и точно тук моля за опит и съвет: 1. ремонт на кутията и смяна на съединител 2. смяна на кутията с ръчна такава 3. смяна на комплект двигател + кутия Последното е също малко в перспектива, защото и самият двигател не е цвете за мирисане. Скоро е ремонтирана главата и смяна клапани. Майстора, обаче каза, че това и е горе-долу последен ремонт (или с късмет - предпоследен), защото няма на къде вече да се пили. Чел съм, че това е един от най-претенциозните двигатели и горят много често клапаните, когато се кара на газ (а тя само на газ се кара) Освен това има съвсем лек луфт при буталата (за сега не се усеща с нищо в мощността) и според майстора това може да й е следващият ремонт, а знаете за какви пари иде реч Майстора е готин, ама не разбира от такива кутии и не се наема да я прави, лошото е, че и не може да ми препоръча къде да се обърна, освен в Опел. Моите дерзания: По точка 1. не мога да намеря гарантиран ремонт (звънял съм на няколко сервиза - само усукват). Самата кутия е рядка и вероятно скъпа, а и не се знае на какво ще попадна (нова го забравяме). По точка 2. не знам дали изобщо е възможно това, къде могат да го направят, сменя ли се друго - като педалите например, съвместимост, и за какви цифри говорим. По точка 3. най-хубавото е, че ще махна и смотаният двигател, който така или иначе може да даде нов проблем скоро. Другото е, че ще мога да сложа доста стар и непретенциозен двигател, от някой от по-старите модели, например. Също ще сваля и разхода, а също може би ще успея да намеря по-евтин (предвид, че може да е от стар модел) Но пък не знам в какви цифри може да се изпадне за смяната, също дали няма да се наложи да се сменя друго, въпреки че ще е комплект, но общо взето - не съм запознат. Еми пичове, това е дерзанието. Ще се радвам ако имате желание да дадете съвет. Също и инфо ако се сетите за сервиз/сигурен майстор в София или региона, цени ориентировъчни, че реално положението си се води - спешно
×