Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

styna

Потребители
  • Мнения

    17
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно styna

  • Ранг
    бъдещ фен

Previous Fields

  • Защита от ботове / Protection from bots
    681
  1. Здравейте, мина се не мина някой друг месец и айде пак проблеми с тоци и кабели. Днес след като запалих колата ми изчезна всякаква индикация на таблото(оборотомера замръзна на 1000 оборота а скоростта на 10км/ч), спряха мигачите, авариините и касетофона. Установих, че бушон F22(20А) e изгорял, замерих към маса съпротивлението 0 ома. Разкачих таблото, радиото, и още какво ли не, и се оказа, че проблема е някъде в кабела който е след буксата намираща се зад ръчката за отваряне на предния капак(зелената букс пин 82 - червен кабел). Отрязах го с резачките и таблото, касетофона, авариини, мигачи, всичко си тръгна, но ми светна лампата за air-bag-а и нямам никакво осветление в интериора, нито по врати нито в багажника, нито на сенниците... Някой имал ли е подобен проблем, за да ме насочи от къде да започна. Не ми се махат сумати и кори и табло да проследявам кабелите, че да видя точно къде е проблема. Доколкото четах из нета на този бушон е вързах и охлаждащия вентилатор(кой ли), но по схемите не го виждам.
  2. X20XEV не пали, няма искра

    Знам, че е малко глупаво да отговарям сам, но може би ще помогна на някой в бъдеще... Ако ще карте X20XEV, карайте го с оригинални сензори, ако сваляте Siemens сензора...слагате пак Siemens даже и да струва 200лв. Пробелма се оказва в сензора за коляновия вал...с оригинален, даже и с една изкарана свещ си запали ... Доста попрочетох, направих си изцяло наново кабелния план по мотора/ECU и има няколко документа в нета които ми помогнаха, но нещо не виждам как мога да ги прикача тук... та става дума за : това, това, това и това. За потвърждаване на дефекта ми помогна и OpelScanner, с който успях да изтествам доста отделни блокове по мотора и да видя реално какво става(а бях подготвил и осцилоскопа ). '96 година мотора, коляновия вал сензора е датчик на хол -трябва му напрежение(12V), а на разпределитения - индуктивен 95 kHz SIN - кум едната намотка, която индуцира в друга дефазирано напрежение със същата честота, но с различна фаза...Ако някой се интересува ще му обясня на РМ.( и тук си купух датчик уж Германски за 40лв...не става за нищо, жалко, че не мога да го върна). В моемнта и оборотите на празен ход са ок, дано всичко друго да е ок и да не поствам отново тук с запитване за проблем. Друго, най-лесно се поставя нов сензор за коляновия вал, като се откачи тръбичката са маслото и едната тръба от хидравликата , макар и да тече малко ...но винаги натягайте добре сензора...1,2 мм да е по далече от зъбното колело(вътре в картера) и няма да отчита нищо! Ако имате подобни проблеми пишете на РМ, ще гледам да помагам ...
  3. Здравейте, моля за мнение ако някой е имал подобен проблем. Симптомите са следните...в начолото прекъсваше докато карах или направо гаснеше и даваше грешка за датчика на разпределитения вал.С всеки изминал ден ставаше все по трудно да е паля, или след като изгаснеше докато е карах не палеше...изчаквах малко и палеше. Един ден ептен отказа да запали, подадах и доста газ с педала и запали, отново влезе в защитен режим (до 4500rmp). Спрях е пред нас и при опит да е запаля не можа.Смених и въпросния сензорна разпределителния вал-запали от раз, минах 300м и угасна.Видях, че на дебитомера едната пластинка е здухана(явно докато съм е пали с педала на газта до долу е пуснала LPG и е гръмнала към всукателния колектор, макар че съм с газово фобос и никога не го е правила за 80 000км).Смених дебитомера, запалих я ок, но на 10мин работа на място пак спря и не можах да е запаля.Успях на другата сутрин когато беше студен мотора. Закарах е дирекно в сервиза(с дърпане, защото изгасна на 10тата минута) и от там не можах да е запаля повече. Какво е правено по колата: -преди 2500км частичен основен ремонт -сигменти, клапани и т.н. гореше по литър масло на 1000км и пушеше ужасно -минах 2500км без никакви ядове беше перфектна след ремонта... -откакто е в сервиза свалих цялата инсталация по мотора(към сензори и ECU) и е изолирах изцяло от ECU-to до всеки конектор, че имаше кабели с начупена изолация, измерих всички кабели по тази схема, няма на късно или прекъснати кабели. -един път изгоря бушона F18(до акумулатора 20А-вия) който захранва ECU-то, но това беше защото почнах да беля изолацията на кабелите под напрежение.След като го замених с нов и не е горял. -инсталирах плана както си беше в отсека на мотора, но отново отказва да даде искра, а в същото време не дава никаква грешка в компютъра. -измерих напрежението до пин:3 на намотката на свещити, има си 12V, както и 12V на пин:17 ECUто (т.е. имобилайзера не е спира), но при стартиране, компютъра не модулира сигнала за управление на намотките, т.е. двата входа за управление(те се управляват с активна маса) стоят постоянно 10-12V, не падат до 0. -измерих двата управляващи транзистора в ECUто които комутират високоволтовите намотки - ОК са и двата, както и невиждам нищо по управляващите им вериги. -съпротивлението на намотките е около 1.3ом, колкото е и на новия повишаващ блок, - взех си и нов повишаващ блок за свещите, с него е същата работа. -след подаване на контакт за няколко секунди има ток на горивната помпа и на инжекторите, т.е. релето за горивната помпа работи, а и самата тя работи, т.к. при подаване на напрежение към нея си пръска яко от рейката на горивото, т.е. вдига налягане. -всички сензори са закачени и не дава грешка за никой от тях. -пробвах и с друг компютър(ECU) и имобилайзер - абослютно същата работа :( няма искра и няма и никакви грешки... -закачихме нов оригинален сензор за коляновия вал(на Siemens ), но само го придържахме на ръка(не съм го плащал) и пак се държи по същия начин, ECU си подава напрежение към сензора - измерих го 12V. Колата има аларма, някаква пираня или нещо подобно, но е дективирана(с ключ който върви към нея, а и там не съм пипал)...тепърва ще търся как тя прекъсва запалването. Преди месец постнах една друга тема в този раздел, че ми държи високи обороти на празен ход когато е в движение...не знам нещо общо дали може да има... Изкарал съм свеща на 4ти цилидър навън и съм е допрял до маса, за да проверявам дали има искра. Ще се радвам на всякакви препоръки и идеи...изчетах и подобни теми из UK форумите, но там единия беше с проблемно ECU - аз пробвах с друго, а другия вариант беше, че има отстояние м/у сензора на коляновия вал и зъбното колело което се използва за сигнал...само се чудя колко е лимита евентуално да разглобявам и да меря... Ще се радвам на всякакви идеи, мнения, колкото и да са странни...много и се кефя на колата и не искам да е оставям :(...
  4. дачик колянов вал

    Пробвай да махнеш тръбичката за щеката за маслото. След това май с камък 10 се развива един болт който го държи, но вичко това е на пипане...поне на мойта така го смениха. Само прекарай кабела по същия начин както е оригиналния.
  5. Здравейте, търсих из подобни теми, но не отговарят на моя проблем който е следния : по колата правих частичен основен ремонт - смених сигменти препасване на клапани, изкарах шпилките от главата...стандартните работи. Използвах случая и почистих дроселната клапа, без да е премахвам, но премахнах стъпковото моторче, което разглобих, т.е. махнах самия мотор от manifold-a който е с клапана и пружинката за да го почистя. Смених и датчика на коляновия вал, че кабелите бяха изгорели. Вече и направих 350км, но се държи странно...когато не е на скорост и е в движение(по инерция) оборотие се вдигат от 1500 до 2000, задържат се там и след това отново падат до 1300-1500 и леко се вдигат до 2000...и така докато спра. В момента който спра оборотите падат на ~900 и си ги държи. Ако ползвам двигателя като спирачка и примерно отнема газста на 2500оборота(на скорост) се усеща, че спира до към 1500 оборота и след това отново започва да се засилва до към 2000, след което пак леко почват да падат до 1500 и т.н...Прави го винаги когато е в движение, спра ли idle rpms са ок. Записах следното клипче , като колата се движи само по инерция(изключена от скорост) и накрая се вижда като спира, оборотите падат до 900. Според вас къде може да е проблема ? Прави го и на газ и на бензин, нямам катализатор, газовото е фобос и до момента нямах проблеми. Вакумите маркучи са ми сменени, с изключение на този от прикачената снимка - края му е около изхода на маслените пари от капака на клапаните...и май меше леко напукан.
  6. Здравейте, знам, че вдигам 2 годишна тема, но ако някой знае размерите на 10-те о-пръстна под болтовете за капака на клапаните, моля да ги сподели. Парт номерата са : 607648 или 212.610 или NA5279 или GM 90528438 все са алтернативни. Предстои ми смяна на капака и иска да си смени и уплатненията... EDIT: о-пръстените са 9мм(вътрешен диаметър)Х2мм(дебелина)
  7. Загуба на антифриз

    Да правя , но си мислех, че тази част е идентична за Vectra B, но явно не е! Извинявам се...
  8. Загуба на антифриз

    На X20XEV имаш изтичане на антифриз от вакумния клапан, който регулира колко горещ антифриз да отива към радиатора в купето. Ей така изглежда. и се намира пред вакума за спирачките.
  9. Смяна на гърнета

    А във Варна към кой мога да се обърна за махане на катализатор и поставяне на резонаторно гърне ? Също някой знае ли във Варна дали могат да ми ремонтират 2 от шпилките на изпускателния колектор без да ми свалят главата ?Скъсани са 2-те точно в левия край над термостата, мотора е X20XEV и вече много гърми докато загрее :(.
  10. Здравейте. Наскоро имах ядове с газовия компютър(фобос) като проблемите се оказаха в скапана изолация на кабелите които вървят покрай блока, та покарах колата доста време само на бензин, като максимум съм сипвал около 20л.В повечето време беше около и под 10л в резервоара. Започна да прави следния проблем. След като е запаля и се изключи стартера, оборотите на двигателя леко надвишават 1000, след което падат до 500 об/мин, двигателя започва да се тресе, след което ако имам късмет оборотите се връщат в нормата, ако не колата гасне.Мисля, че го прави по-често когато колата е топла, отколкото когато двигателя е студен. Ако след изключване на стартера подам газ и задържа над 2000 оборота, описания дефект не се проявява. Забелязах и друго.След като тръгна(успея да я запаля от втория път) и примерно си карам по равно, на втора, без нито да подавам газ нито да е без гас, в момента който натисна педала колата предърпва, но след това се ускорява както си трябва.Това последното го прави само малко след потегляне със студен двигател. При авариино палене на газ проблема не се проявавя, което ме навежда на мисълта, че имам някакви ядове с бензиновата горивна система.Ако съм на газ, колата е на място, номилани обороти и премина на бензин, отново двигателя претрепва, оборотите падат до 500, след което се връщат на около 900. Двигател : X20XEV; свещи : беру 4 полюсни на 8000км ; кабелите смених преди 2500км; сменен въздушен филтър преди няколко дни; почистен дебитомер; почистена дроселната клапа без да се сваля до където мога с парцал и спирт; при изгасена кола от повече от 45 мин. при натискане на игличката на рейката за бензиновите инжектори си пръска бензин, т.е. има си налягане; бензиновата помпа не се спира докато колата работи на газ; А да...къде трябва да ми се намира бензиновия филтър.Купих си такъв, но не намирам подобно нещо по колата!Имам подобни щипки(каквито има на новия филтър) под задната дясна седалка, но филтър няма!
  11. Извинявам се, че вадя темата от "прашните станици" , но имах подобен проблем с турбината на рено лагуна 2.2 турбо дизел.Проблема се оказа, че понеже тръбата след турбото е пластмасова и от старост е пукната, следователно все едно, че няма турбо.Залепихме е с пърче от пвц тръба и епоксидно лепило, за известно време беше добре, но сега явно пак се е пукнала някъде. Дано съм ти помогнал .
  12. Аз се отказвам.В момента когато всичко беше ОК, залях платката в единия и ръб със силикон и след това отказа да тръгне, т.е. причината беше, че част от лентовия кабел се беше разпоил, явно от температурата на силикона, съответно плеера отказа да тръгне каквото и да правя, даже и след като приопих обратно лентовия кабел.Сега си изкарах една букса и си пускам музиката от mp3 плеера през изведения аудио вход. Най-много ме е яд, че загубих 7-8 часа да си играя да го правя и накрая тъпия дисплей ме прецака, когато бях на финала!
  13. Здравейте отново.Днес ми смениха плеера със същия модел, но с рабтещ SD четец.Един съвет, като го вземате в магазина накарайте продавача да го пробва, явно доста калпава стока има. Точни модел е "Thunder TFM 09 MP3 FM модулатор".На PCBто пише UNILIKE-S3.Гоогле даде няколко снимки с този стринг .Качих няколко снимки, стъпка по стъпка как се разглобява.Ето ги! Чипа му е някакъв излят и има един ATMEL236 което ми прилича на нещо от рода на EEPROM, a модулатора е изграден на базата на AS6300, но така и не му намерих даташиита.Хубавото е, че на 2.5мм изход директно може да се вземе сигнал от преди модулатора, т.е. може да се клъцне направо кабелчето в комплекта и да се запои където трявба.Бутоните са покрити с фолио, което като се премахне може да се запои обикновен бутон, а нормално са с високо ниво(3.3V) при натискане свързват към GND.При разпояването на държача на SD ми направи впечетление, че един от пиновете беше запоен почти без калай, т.е. масово има студени спойки. Заиграх се малко с LCD дисплея.Той е графичен 128Х32 точки, но все още немога да определя какъв контролер ползва, т.к. имам само една содна за осцилоскопа, абе направо си трябва logic analyzer, но ще го боря защото може да се окаже, че е има други дисплей с този контролер които мога да бодна в долната част на TID.Лентовия кабел е 33 пинов, като 1,33-NC, 2,20,22-29-VCC, 3,4,32-GND.Може и да са на обратно.Първи пин е на снимката най в ляво. Да поясня и за какво правя всичко това .Идеята ми е с един PIC да чета напреженията от дистанционното на волана и съответно да управлявам бутоните по модулатора, а диспея да го изкарам извън касетофона някуде около TID, т.к. ми е много удобно иформацията да ми е на таблото, диснтанционното на волана и да не свалям очи от пътя.Свикнах по този начин и затова искам да направя този мод.Намерих протокола за управление на TIDa сега остава само да разбера какъв е дисплея за да мога да чета командите към него.Ако някой има някаква информация по въпроса ще се радвам да е сподели .
  14. Незнам какви предаватели намирате, но до момента взех един на NEO SD/USB и някакъв "Thunder MP3 FM модулатор" пак с SD и на нито един от двата не им тръгна SD картата.Пробвах с 32MB SD и MMC, 1GB SD, 2GB SD - никой, така и не откри картата :(, а искам предимно да имам SD слот.Иначе през USB всичко си е точно.
  15. След час отивам, само дано да имат възможност днес да е погледнат, че иначе -1 от отпуската :(.
×