Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

dsuzunov

Потребители
  • Мнения

    251
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    17

dsuzunov last won the day on Юли 27

dsuzunov had the most liked content!

Обществена Репутация

26 Excellent

Относно dsuzunov

  • Ранг
    ръждясъл
  • Рожден ден 31.10.1963

Previous Fields

  • Автомобил
    Opel Meriva A Z14ХEP
  • Защита от ботове / Protection from bots
    681

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Пол
    Male
  • От
    Пловдив
  • Интереси
    Автомобили, бронетанкова техника, криминалистика.

Последни посетители

445 профилни разглеждания
  1. Проблем с първо запалване на двигателя

    Не пълнете резервоара до горе, ако карате на газ или карате рядко. Целта е, в него да има винаги пресен бензин. Освен това, по-малкото количество гориво му позволява да се плиска в стените на резервоара и по този начин да отмива отлаганията върху тях. Аз слагам по 10 литра, при светеща лампа и така наличността е не повече от 15-16 литра.
  2. Смяна на масло

    И трите стават. Сипвай 10w40, сменяй го 10000 км. и си свиркай.
  3. Проблем с първо запалване на двигателя

    При мен, на бензин пали от втория път, когато е студена, при ниско ниво на бензина - под 7-8л, или когато бензинът е стар. Със зареждане на пресен 100-октанов бензин, нещата се оправят.
  4. Чистачки на Мерива А 1.4 16v 90k

    Ако си забелязал, оста (по-правилно е вал) на рамената в средата е изтънена с около 2-3мм. Направили са го да е като резервоар на греста.
  5. Чистачки на Мерива А 1.4 16v 90k

    Преди да монтираш, отвори и гресирай осите на рамената. Има една зегерка, внимавай да не я изгубиш, че аз вчера затрих някъде дясната. Вместо зегерка, навих тел от коаксиален кабел и временно ще е така, докато взема нова зегерка.
  6. Чистачки на Мерива А 1.4 16v 90k

    Белези няма. При откачени рамена на чистачките, пускаш мотора да завърти един път на интервал. Така, осите ще застанат в изходящо положение. Слагаш долното рамо върху оста, така, че перото да е успоредно на долния край на стъклото. Притискаш го върху оста, за да се фиксира върху шлиците и стягаш гайката. Горното рамо го правиш да е успоредно на долното. Това е.
  7. ОСНОВНИ ДВА ПРОБЛЕМА ПРИ МЕРИВА

    Рейката е с чисто електрически усилвател. Няма никаква хидравлика в нея. Та при този тип усилвател, се износва един датчик, който управлява електромотора. Признаците за започнало износване са: 1-разлика в усилието при въртене на волана ляво-дясно 2-Изключвания на усилвателя. Това е много опасно, защото ако се случи в завой, може да катастрофираш. Датчика се сменя с нов. Около 200лв струва. Дизелите са с демпферен маховик, а той си е цифра.
  8. ОСНОВНИ ДВА ПРОБЛЕМА ПРИ МЕРИВА

    Всички модели, след Астра F са с антикорозионно покритие отдолу и за тях вече не важи максимата: "Толкова е тихо, че се чува гниенето на Опел-ите" Взимай спокойно, гнило няма.
  9. ОСНОВНИ ДВА ПРОБЛЕМА ПРИ МЕРИВА

    Праговете са обработени с антикорозионно покритие, което е релефно (шагрен) и върху него е боята. Моята е 2005г. и не е мръднала отдолу.
  10. Проблем с рейката

    В момента съм минал около 25000 с "менте" рейката и всичко е наред. И не е 160лв. а е 133. Старата, оригинална рейка я занесох на майстор, който срещу 50 лв. и смени втулката и изправи пръта. Според него, колата или най-малкото, някоя от гумите е удряна странично, поради което, пръта със зъбите в рейката е бил крив.
  11. Проблем с рейката

    Не е трудно, ако имаш канал. А рециклирането е 40-50 лв. Цената която си посочил е за хидравлични реики.
  12. Здравей колега ! Искам да те попитам колко ти е данъка на колата за 2019г. Защото моя излезе,но тези 69,05лв. ми изглеждат малко много.Става въпрос за Пловдив.Колата ми е 2005г.1.4 -90к.с.

    Поздрави!

    1. dsuzunov

      dsuzunov

      Недей, че се ядосвам. Днес минах през данъчното и ме вбесиха. 66 киловата по 0.77лв е 50,82лв.

      По коефициент 0.9 за Евро 4 е 45.74лв. и сега, най-важното, което го бяха скрили от простолюдието:

      получената сума 45.74 се умножава по коефициент 1.3 за кола от 10 до 15 години. 

      Данъкът ми за тази година излиза 59.46лв. Колата ми е същата като твоята: 90кс. и е 2005г, но имам вписан в талона ЕВРО 4

       

    2. nasencetyy

      nasencetyy

      Благодаря за изчерпателния отговор! Ще проверя и ще видя какво ще правя!

    3. dsuzunov

      dsuzunov

      Ако в талоните нямаш вписана еко категория, трябва да си извадиш сертификат от "Стефанов" - 36 лв. И оттам в КАТ за смяна на документите. Процедурата е същата като при регистрация, но без смяна на номерата. Струва 20 лв, ако платиш на ПОС терминал. Сам прецени, дали си струва. Аз го направих и съм назад с 60лв. Но пък си вписах газовата. Може да решат за в бъдеще, да пуснат някакво облекчение.

  13. Смяна на радиатора за парното

    Не съм запазил снимките вероятно. Щом си стигнал до радиатора, сменяй го. моята беше на 12 години, когато го смених. Беше толкова запушен, че с уста не успях да го надуя. Трябва да изрежеш пластмасата в долния край и го вадиш настрани. За това, че не се показват снимките, търсете админите на форума. Те може би ще знаят как да се оправят.
  14. Електроусилвател на волана EPS

    Смяната на датчика не е сложна, така че, във всеки сервиз би трябвало да се справят. Аз го смених пред блока, даже не се наложи да включвам ОР СОМ-а за калибриране. Не е необходима работа под колата. Всичко се върши вътре, от шофьорското место.
  15. Проблеми с Климатроника

    Климатроникът управлява клапите и осигурява температурата в купето, която му е зададена. Той не загрява, а използва антифриза, преминаващ през радиатора на парното. Който пък се загрява от работата на двигателя. Не е ли загрят мотора, няма топлина в купето. Количеството фреон в системата не влияе на отоплението, а само на охлаждането.
×