Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

dsuzunov

Потребители
  • Мнения

    245
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    15

dsuzunov last won the day on Май 23

dsuzunov had the most liked content!

Обществена Репутация

23 Excellent

Относно dsuzunov

  • Ранг
    ръждясъл
  • Рожден ден 31.10.1963

Previous Fields

  • Автомобил
    Opel Meriva A Z14ХEP
  • Защита от ботове / Protection from bots
    681

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Пол
    Male
  • От
    Пловдив
  • Интереси
    Автомобили, бронетанкова техника, криминалистика.

Последни посетители

415 профилни разглеждания
  1. ОСНОВНИ ДВА ПРОБЛЕМА ПРИ МЕРИВА

    Рейката е с чисто електрически усилвател. Няма никаква хидравлика в нея. Та при този тип усилвател, се износва един датчик, който управлява електромотора. Признаците за започнало износване са: 1-разлика в усилието при въртене на волана ляво-дясно 2-Изключвания на усилвателя. Това е много опасно, защото ако се случи в завой, може да катастрофираш. Датчика се сменя с нов. Около 200лв струва. Дизелите са с демпферен маховик, а той си е цифра.
  2. ОСНОВНИ ДВА ПРОБЛЕМА ПРИ МЕРИВА

    Всички модели, след Астра F са с антикорозионно покритие отдолу и за тях вече не важи максимата: "Толкова е тихо, че се чува гниенето на Опел-ите" Взимай спокойно, гнило няма.
  3. ОСНОВНИ ДВА ПРОБЛЕМА ПРИ МЕРИВА

    Праговете са обработени с антикорозионно покритие, което е релефно (шагрен) и върху него е боята. Моята е 2005г. и не е мръднала отдолу.
  4. Проблем с рейката

    В момента съм минал около 25000 с "менте" рейката и всичко е наред. И не е 160лв. а е 133. Старата, оригинална рейка я занесох на майстор, който срещу 50 лв. и смени втулката и изправи пръта. Според него, колата или най-малкото, някоя от гумите е удряна странично, поради което, пръта със зъбите в рейката е бил крив.
  5. Проблем с рейката

    Не е трудно, ако имаш канал. А рециклирането е 40-50 лв. Цената която си посочил е за хидравлични реики.
  6. Здравей колега ! Искам да те попитам колко ти е данъка на колата за 2019г. Защото моя излезе,но тези 69,05лв. ми изглеждат малко много.Става въпрос за Пловдив.Колата ми е 2005г.1.4 -90к.с.

    Поздрави!

    1. dsuzunov

      dsuzunov

      Недей, че се ядосвам. Днес минах през данъчното и ме вбесиха. 66 киловата по 0.77лв е 50,82лв.

      По коефициент 0.9 за Евро 4 е 45.74лв. и сега, най-важното, което го бяха скрили от простолюдието:

      получената сума 45.74 се умножава по коефициент 1.3 за кола от 10 до 15 години. 

      Данъкът ми за тази година излиза 59.46лв. Колата ми е същата като твоята: 90кс. и е 2005г, но имам вписан в талона ЕВРО 4

       

    2. nasencetyy

      nasencetyy

      Благодаря за изчерпателния отговор! Ще проверя и ще видя какво ще правя!

    3. dsuzunov

      dsuzunov

      Ако в талоните нямаш вписана еко категория, трябва да си извадиш сертификат от "Стефанов" - 36 лв. И оттам в КАТ за смяна на документите. Процедурата е същата като при регистрация, но без смяна на номерата. Струва 20 лв, ако платиш на ПОС терминал. Сам прецени, дали си струва. Аз го направих и съм назад с 60лв. Но пък си вписах газовата. Може да решат за в бъдеще, да пуснат някакво облекчение.

  7. Смяна на радиатора за парното

    Не съм запазил снимките вероятно. Щом си стигнал до радиатора, сменяй го. моята беше на 12 години, когато го смених. Беше толкова запушен, че с уста не успях да го надуя. Трябва да изрежеш пластмасата в долния край и го вадиш настрани. За това, че не се показват снимките, търсете админите на форума. Те може би ще знаят как да се оправят.
  8. Електроусилвател на волана EPS

    Смяната на датчика не е сложна, така че, във всеки сервиз би трябвало да се справят. Аз го смених пред блока, даже не се наложи да включвам ОР СОМ-а за калибриране. Не е необходима работа под колата. Всичко се върши вътре, от шофьорското место.
  9. Проблеми с Климатроника

    Климатроникът управлява клапите и осигурява температурата в купето, която му е зададена. Той не загрява, а използва антифриза, преминаващ през радиатора на парното. Който пък се загрява от работата на двигателя. Не е ли загрят мотора, няма топлина в купето. Количеството фреон в системата не влияе на отоплението, а само на охлаждането.
  10. Как купих Меривата

    ОТ 250 до 500лв. е комплект притискателен, феродов и лагер С маховика е от 500 до 1000лв. Труда за смяната почва от 150лв.
  11. Мисля си за термостат. Аз съм със Z14XEP и преди смяната на термостата се държеше по същия начин. Забелязал съм, че една минута работа на место, намалява пробега за прехвърляне на газ с един километър, който при мен е на 40 градуса и сега, в студеното е около 3 км. без подгряване на место. И още нещо - вероятно знаете, че показанията на термометъра на таблото и реалните данни се различават с 4-5 градуса. Не го вярвах, докато не почнах да чета живите данни по време на работата на мотора. Има показател "температура на охл. течност" и друг такъв "температура, показваща се на уреда на таблото"
  12. Ламбда сонда

    Трябва да се четат "живи" данни по време на работата на мотора. Данните от втората ламбда. И да се сравняват с такива от таблици, в които са записани показанията и в различните режими на работа. А за състоянието на катализатора, никой не може да каже какво е. Вдигне ли разхода и същевременно, да падне мощността, съчетано с неприятна миризма на развалени яйца отзад - катализатора е за смяна, изтърбушване или каквото се сетиш. Моята лампа свети вече година (на газ съм), но няма разлика в разхода и вървенето.
  13. На български няма. Има на руски, англииски, немски, италиански итн. На български има само за обслужване и поддръжка, но не е за ремонт.
  14. Температура на въздуха от парното

    Няма с какво да премеря. Когато свалих стария радиатор, толкова беше запушен, че с уста не успях да го надуя.
  15. Температура на въздуха от парното

    Радиаторчето на парното стои почти вертикално. Щом има масло в антифриза, то вероятно е попаднало и в него. Ако е направило маслен филм по тръбичките, той изолира и не позволява те да се загреят достатъчно от антифриза. Промивка с някакъв обезмаслител или смяна с ново. Смяната не е много трудна. Сваля се само пластмасата на тунела, около скоростния лост.
×