Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Nikolay Manev

Потребители
  • Мнения

    224
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    1

Nikolay Manev last won the day on Февруари 7 2018

Nikolay Manev had the most liked content!

Обществена Репутация

2 Neutral

1 Последовател

Относно Nikolay Manev

  • Ранг
    ръждясъл

Previous Fields

  • Автомобил
    Opel Astra H 1.7CDTi
  • Защита от ботове / Protection from bots
    681

Profile Information

  • Пол
    Male
  • От
    София

Последни посетители

594 профилни разглеждания
  1. Hill Start Assist (HSA) / Асистент за потегляне при наклон

    Благодаря ти брат!
  2. Hill Start Assist (HSA) / Асистент за потегляне при наклон

    FGRC благодаря
  3. Hill Start Assist (HSA) / Асистент за потегляне при наклон

    opel fan благодаря
  4. Здравейте, Скоро не съм се включвал, та реших да пиша за поредния ъпгрейд, който направих наскоро. А именно добавяне на асистента при потегляне под наклон Hill Start Assist (HSA) функцията. Отново описанието е валидно за Astra H и Zafira B. Hill Start Assist (HSA) е функция на ABS блока, идеята е че при задържане на спирачката за около 3 сек, като колата е под наклон HSA се включва и задържа спирачките при отпускане на педала за още около 3-4 секунди. Интересното е, че работи и при обратен наклон (предницата на колата е надолу) и се включи на задна предавка. HSA отново сработва и не позволява на колата да тръгне напред при отпускане на спирачката. Друго което забелязвам е, че спирачното усилие зависи от наклона. При по-стръмен наклон задържа колата на 100% за 3-4 сек. При по-лек наклон задържа колата за части от секундата. Необходими модули: 1. ABS помпа, която поддържа HSA. (аз взех помпа с кодов индекс BP); ABS помпа - BP ABS помпи - коя какво поддържа 2. SNS-YAW Rate & BDY ACCEL сензор с поддръжка на отчитане на хоризонтален наклон. Единствено сензор с кодов индекс BA преди фейса, ако колата е фейс сензора трябва да е с кодов индекс АВ; SNS-YAW - BA SNS-YAW - Букса SNS-YAW - монтаж 3. Настройка с OP-Com OP-Com - ABS Variant Configuration 4. Готово! Функцията работи отлично. Ето едно видео, където принципа на работа е показан добре. HSA в действие
  5. Миграция от CD30 MP3 на CD70 Navi

    Здрасти, Препоръчвам да си вземеш нова от представителство. Струва към 50 лв но е нова. Втора ръка е доста трудно да се намери, а ако се намери ще е или надрана или със счупени крачета и ще дрънчи.
  6. Astra H 1.7 cdti проблем

    Здрасти колега, Ето това е клапана - turbo vacuum solenoid Този точно е от 2.0Т бензин, но изглеждат приблизително еднакви при всички двигатели с турбина.
  7. Миграция от CD30 MP3 на CD70 Navi

    Ако вземеш комплект - CD и дисплей от друга кола, не е нужен секюрити код. Само настройки на екстрите, които има колата и показанията на бордовия компютър.
  8. Миграция от CD30 MP3 на CD70 Navi

    Да колега. Напълно са съвместими. Сменяш дисплеите и правиш конфигурацията на новия дисплей по образец от стария.
  9. Интересно Astra H и Zafira B сложете си автопилот

    Здрасти колега и добре дошъл във форума. Дано тук намериш отговори на въпросите, които ще изникнат покрай колата, защото модела позволява много модификации и инсталиране на оригинални екстри, в много случаи срещу скромни инвестиции На въпроса - това че си с автоматик не мисля че е достатъчно, за да имаш бутон на съединителя. Свали пластмасата над педалите и огледай. Бутона се вижда а пластмасата се държи на 2 винта, които се развиват на половин оборот. Другия по-лесен вариант е да провериш дали имаш бутон и ако има дали работи правилно е през диагностиката - OP-Com, Tech-2. Имах случай на наличен бутон, който не работи правилно. Поздрави и успех!
  10. @ man_un - да, точно така. Ако не искаш да го изключваш не е нужно да сменяш километража и да добавяш Спорт бутон. Разбира се ако попаднеш в някаква ситуация винаги можеш да извадиш бушона от предния ел. център. Той е един за ABS и ESP. След това си слагаш обратно бушона и си имаш екстрата активна отново
  11. Колега, опцията за светване на километража, централната конзола (CD-то, климатроника), бутоните за управление на фарове и прозорците, подсветката на дръжките за отваряне на вратите и габаритните светлини на стоповете както и подсветката на номера я има само при колите със сензор за светлина както са ти казали колегите. Ето как можеш да разбереш имаш ли такъв сензор: - Позиция "AUTO" на ключа за фарове: - Монохроматично огледало за обратно виждане и сензор за дъжд и светлина на челното стъкло: Ако ги имаш настройваш дневните светлини само в UEC-a в режим 5, таблото (километража) да свети само когато фаровете са пуснати и на дисплея задаваш автоматичен режим. Тогава като е светло ще светят късите само отпред а като се стъмни всичко останало ще се включва автоматично и дисплея съответно ще минава автоматично в дневен или нощен режим. Функцията е много добра и доста радва Пъпката на таблото за която говориш е сензор за наличие на слънчева светлина и е към климатроника. Няма нищо общо със светлините на колата:
  12. Благодаря колега roskonenov. Откакто имам колата имах желание да активирам ESP-то, в началото обаче ми се струваше почти невъзможно. Но ако знаех каква разлика в усещането при шофиране и контрола на колата при влошени условия носи тази екстра щях да се захвана доста по-рано. Най-големия проблем беше ABS помпата, за която имаше противоречиви мнения из форумите - че трябва да се сменят и металните маркучи на спирачната система, както и самата спирачна помпа. За щастие се оказа че няма нищо такова. Сега за частите. Инсталирането на отделните модули не стана в един момент а с течение на времето. И съответно като нещо не сработваше почваше едно четене и търсене на информация из форумите. Първо сложих Спорт бутона. Той не заработи, тогава разбрах че трябва ново табло и допълнително окабеляване и т.н. Частите са втора употреба, като единствено CIM модула е чисто нов, закупих го от olx с всички документи от Opel. Останалите части ги намирах една по една по авточасти втора употреба и мегапартс. Цените са както се договориш. Ето някои ориентировъчни цени, но ако следиш и търсиш сериозно може да успееш да ги вземеш на много по-изгодни цени. Километраж: 60 - 100 лв. Модул за аварийни със Спорт бутон: 30 - 50 лв. ABS помпа: 60 - 160 лв. CIM модул: 100 - 160 лв. SNS-Yaw сензор - 30 - 70 лв. И вече километража и CIM модула трябва да се програмират към имобилайзера на колата за да работят. Но това е екстрата, която най си заслужава да се инсталира, след темпомата може би :D
  13. Диагностиката е тествана и вече на няколко автомобила Astra/Insignia успешно са активирани допълнителните опции. Темата може да бъде затворена.
  14. Диагностиката е тествана и вече на няколко автомобила Astra/Insignia успешно са активирани допълнителните опции. Темата може да бъде затворена.
  15. UH4 bluetooth

    Сега всъщност се замислих, че щом изписва Display safe, не си успял да програмираш правилно дисплея към инфотеймънт системата. Напр. ако беше плеъра щеше да пише Headunit/Radio safe и UHP safe съответно за блутуут модула. Така че потвърди дали дисплея е в Delivery state/Transport mode и пробвай отново да програмираш Theft protection-a.
×