Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Mu4MaHa

Потребители
  • Мнения

    12
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно Mu4MaHa

  • Ранг
    бъдещ фен

Previous Fields

  • Автомобил
    Opel Zafira B Z19DT
  • Защита от ботове / Protection from bots
    681
  1. Демонтаж на Турбо

    Здравейте. Интересува ме дали може да се свали турбото на Zafira B 1,9cdti z19dt двигател, без да се маха предна броня и радиатор? Турбото се намира отпред и отдолу спрямо двигателя. Трябва да го демонтирам, че да му направя едно чистене. Благодаря предварително.
  2. Демонтиране на табло на Зафира Б

    Таблото се оказа сменяно, не е оригиналното. Вероятно не комуникира правилно с точно тези лампи(не се е адаптирало добре). Вариант за поправка - в сервиз на Опел. Благодаря за инфото. Може да се заключва темата.
  3. Загуба на мощност на Зафира Б 1,9cdti

    разбирам как работи, но тези лопатки не знам началното положение отворени ли са или затворени?
  4. Загуба на мощност на Зафира Б 1,9cdti

    Утре ще я закачим на op-com и ще видим дали е давало грешки и ще се разбере дали е манипулирано таблото. За променливата геометрия на турбината, не знам тия (не знам как им се вика) дето се движат, в какво начално положение са, но според мен трябва да са максимално свити(насочени навътре за по-голямо налягане в ниските обороти). При увеличаване на оборотите трябва да се прибират и така да увеличават въздушната пролука. Ако работи така ми се струва, че при тия движещите се не се прибират до края и налягането става прекалено голямо, че да сработи blow off клапана. Ще прегледам дали има такива вихрови клапани и дали работят правилно.
  5. Zafira B 1.9cdti - Поддръжка

    550 лева със труда. Смених ангр. и пистов ремък(гейтс), паразитна и обтягаща ролка(ина), горивен,маслен и въздушен филтър(mahle), масло 5w40(кастрол), водна помпа(нетели). Съжалявам за късният отговор, сега го видя просто :(
  6. Здравейте. Вече 3-та тема пиша за моите неволи с тази кола. Та купих си на скоро зафира б нов внос/Германия или Австрия/. Както се оказа в последствие освен ръждата има проблем и със загуба на мощност. Ситуацията е такава: Карам си колата и всичко е ок, но като дигна 3500+ оборота и забива муцуната. Няма никакви индикации по таблото. Изгасям и паля на ново и мощността й се възстановява. Това съм го правил и в движение и на място, винаги оправя моментно проблема докато не превиша отново оборотите. Само да спомена, че няма проблеми с цвета на изгорелите газове. Също така ми се струва, че турбината вие повече отколкото трябва, но аз не съм специалист и не мога да кажа дали това е нормално или не. Ходих в сервиз на Опел, където ми смениха датчик за налягане на фап филтъра(не работел). След смяната колата си е самопочистила фап филтъра(изгаря саждите от високите градуси на изгорелите газове). Не се знае от колко време е карана със задръстен фап филтър и дали това не е довело до нещо друго. Също така от сервиза ми казаха, че клапана на турбото(управляващият налягането) не работел и го били заменили, за да проверят турбото работи нормално. Оказало се, че турбото има високи стойности на налягането(пренадувало). Разбира се от Опел казаха, че трябва да се сменя (Искам да попитам някой знае ли турбото на Zafira B 1,9cdti z19dt дали е с променлива геометрия или не). От Опел също ми казаха, че светлините по таблото били манипулирани да не светят. Може и заради това да не показва на таблото при загуба на мощност дали колата е влязла в авариен режим. Според мен, проблема може да е: - Запушени въздушни пътища; - Неправилно работеща геометрия на турбото; - Колата влиза в авариен режим и губи мощност. Турбината след като превиши допустимото налягане и сработи блоу офф клапана(не знам дали има такъв), трябва ли колата да влиза в авариен режим и като влезе трябва ли да има индикация по таблото? Нека всеки, който е компетентен да си каже мнението, че да придобия по-реална представа за системата,проблема, защото този път аз мисля да си я правя. Благодаря предварително
  7. Демонтиране на табло на Зафира Б

    Гледах на модел по нов от моя(2005 е моята) с двигател 150 коня 1,9cdti и когато дава на контакт всички светлини светват за момент(прави си тест) и изгасят. При моята не е така, както казах. Да няма разлика в моделите?
  8. Демонтиране на табло на Зафира Б

    Това ме успокои до някъде. Все пак лампата за подгряване ми се струва, че не работи правилно. Ще си обади в студените зимни дни дали ще работи. За двигателя просто няма шанс да прегрее, термостата ми се струва, че не работи добре. Температурата на охлаждащата течност не превишава 75 градуса, което ми се струва малко. Всичко ме навежда до мисълта, че ще си купя един опком, че с него доста неща могат да се проверяват. Благодаря за инфото и то много. Сега остава да намеря и как се отчита, изчислява моментният разход на гориво и всичко ще е шест
  9. Демонтиране на табло на Зафира Б

    Лампичката за подгряването и една друга(с термометър). Тези двете никога не светват. Ходих в сервиз на опел и там казаха, че е било манипулирано(компютърно променено) да не светят. Също така бяха казали и други нелогични неща за колата, което ме кара да не им вярвам много. Значи предлагате да отида в сервиз където мога да видя какво правят и да се тества и ако може да се оправи да работят преди да разглобявам таблото?
  10. Търсих из интернет някаква информация как се демонтира таблото на Зафира Б, но така и не намерих. Трябва да сменя не работеща лампа и се чудя дали е диод(цяла платка) или нормална лампичка. Да не се окаже да го разглобя таблото пък да се окаже, че не може да се сменя само дефектиралата лампа... Та някой знае ли как са го изобретили инженерите от Опел?
  11. Zafira B 1.9cdti - Поддръжка

    Благодаря за информацията. За сега от два автосервиза ми казаха, че се сменят ангр. ремък, пистов ремък, ролка обтягаща и ролка паразитна, горивен филтър,маслен филтър и филтъра за климатроника. Маслото ми казаха да е 5w30, но най добре да е 5w40 и в някъде четох, че самото масло трябвало да има C0 сертификат. За парите горе долу към 500 лева отиват и при мен нещата. А мога ли по някакъв начин да си разбера колата с какви екстри е? За сега от сервизната книжка откривам, какво има и какво не и по копчалъците по таблото и волана, но като цяло ми се губят много неща. От всичките тия електронни системи, кои ги има? ABS единствено съм сигурен, че има за други не знам. Също така тоя двигател как работи, днес като карах и все едно турбото се изключи. Колата стана тромава, а по таблото няма ни една лампичка за известие дали нещо е станало. След това се оправи, но остана загадка какво и се беше случило. Да няма байпас на турбото, който да се активира при прегряване. Просто с тия много неизвестни е много неспокойно карането.
  12. Zafira B 1.9cdti - Поддръжка

    Здравейте. Скоро си купих Зафира Б и както си му е по реда ще сменям всичко, което трябва да се сменя. Може ли да ми препоръчате какво първо да направя? Интересува ме какво масло да и сложа? Прочетох, че трябвало да бъде със сертификат C0, което не знам какво значи. Също така ангренажния ремък, като се скъса дали има някаква защита и да ходя ли утре да си купувам и да го сменям преди белята да е станала и какъв да сложа(качествена марка). На колко хиляди километра се сменя? Какъв точно модел са? Марка за ангренажен ремък,пистов ремък, ролки да препоръчате? Трябва ли задължително да сменям и водната помпа? Цените как вървят на тия части? Друго трябва ли да се сменя, което да съм забравил да спомена? Съжалявам за многото различни въпроси, но просто не съм запознат с колата. А колко ми беше лесно с Астрата 93 година :D
×