Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

beos

Администратор
  • Мнения

    3604
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    16

beos last won the day on Май 23

beos had the most liked content!

Обществена Репутация

21 Excellent

3 Последователи

Относно beos

  • Ранг
    Y20DTH@X20DTR
  • Рожден ден 19.01.1976

Previous Fields

  • Автомобил
    Astra G Z22SE; Astra G Y20DTH; Astra F X14XE
  • Защита от ботове / Protection from bots
    681

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.opelclub-bg.net/forum/index.php?
  • ICQ
    115231135

Profile Information

  • От
    Варна

Последни посетители

3999 профилни разглеждания
  1. P1130

    В клапана има мембрана която се управлява вакуумно. В тунинг регулаторите има винт ( и манометър) с който можеш да регулираш налягането в бензиновата рейка. Колкото по-голямо налягане - толкова повече гориво за единица време при команда за впръскване. Но без валове и софтуер е излишно гориво в ауспуха Регулатора е прост механизъм - влиза гориво и има пружина, която от завода е зададен със стойност примерно 3 бара и мембрана която прави така, че пружината да охлабва натиска или да подсилва натиска и да пропуска към обратно излишното гориво (налягане) към резервоара. При натискане на педала в смукателният колектор се получава разрежение (вакуум) към който е свързан и въпросният клапан за регулиране на налягането в рейката. Когато мотора работи на празен ход и по-малки обороти вакуумът е по-слаб и не се нуждае от максималното налягане на бензиновата помпа (около 4-5 че и до 6 бара ), а когато са по-високи обороти вакуумът е по-голям и съответно издърпва и притиска повече пружината, която не позволява налягането да е по-малко от 3 бара.
  2. P1130

    Това е сравнително прост мотор и ЕКУ-то няма информация директно от датчик за налягането в рейката. При новите мотори с директно впръскване има такива датчици на помпата за високо налягане и в края на рейката комбиниран с клапана за регулиране на налягането и горивото което се връща в резервоара. На самата рейка има вентил който служи за диагностика на налягането на горивото. Под пластмасова капачка има игличка - нещо като този на гумите. Служи за диагностика на подаване на горивото от бензиновата помпа. За да е високо налягането трябва да проверите маркуча за обратното гориво и регулатора му. В този мотор е странно как се получава информацията за налягане Възможно е някакви алгоритми в ЕКУ-то за времето на впръска и количеството гориво което преминава през него и отчитането на богата смес от ламбда сондата.
  3. Дизел в Маслото!!!

    Ако колата върви нормално и няма проблеми с ускорението е добре да се погледнат живи данни или лог за корекция на подаване на гориво към дюзите. Ако е голяма корекцията вината е в тях. Ако не върви както трябва търсете проблема в дебитомер, температурни датчици. За жалост много мотори имат този проблем с DPF.
  4. P1130

    https://opel.7zap.com/bg/car/t98/g/0/53-5/ Намира се на горивната рейка в единият край където влизат маркучите за гориво.
  5. P1130

    Мисля, че регулатора на горивото на този мотор се управлява с вакуум. Възможно е да са спукани меките връзки към дросела или самият регулатор в които влиза тръбичката за управлението му.
  6. Дизел в Маслото!!!

    Съмненията Ви на майстора за некоректно подаващи гориво дюзи ли е? Защо не намерите стенд където да измерят количество и качеството им? Диагностика в Стефанов би трябвало да покаже дали има следящ параметри за работата на DPF и дали е правилно изключен.
  7. Дизел в Маслото!!!

    Според мен DPF филтъра не е премахнат коректно от компютъра на колата. Влиза в режим на регенерация и от там проблемите които описвате.
  8. Отлична работа! Не знам с какъв акъл на всички коли след 2000 година слагат компютъра за управление на мотора върху самият него - да му е топло ли? До колкото знам дори на Z16XE(R), X18XE1, Z18XE(R) Z22SE и колко още дизели имат проблем или от прегряване или теч на течности върху буксите на компютрите.
  9. Страшно много грешки!!!

    GM Multec/Multec S (например C12NZ, C14NZ, C16NZ, C18NZ, C14SE, C16SE, C16XE и др.) 12 Initiation of diagnosis 13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit. 14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage 15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage 16 Knock signal circuit n/a 18 Knock control processor n/a 19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal 21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage 22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage 24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage 25 Injector valve Low voltage 29 Fuel pump relay Low voltage 32 Fuel pump relay High voltage 33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage 34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage 35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control 41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage 42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage 43 Primary ignition (distributor systems) High voltage 44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak) 45 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too rich 47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position 49 Battery supply to Engine Control Unit (ECU) High voltage (greater than 17 volts) 51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then recheck for fault codes). Memory failure 55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU) 62 Controlled Canister Purge 63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage 64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage 67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range) 68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency 69 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) Low voltage 71 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage 75 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Low voltage 76 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Continuous 81 Injector valve High voltage 93 Quad drive module (in ECU) Възможно е да имате проблем с окисление на буксата към ECU-то.
  10. Според мен най-добре е да търсиш по фабричен номер самият модел климатик, от там и съвместимостта с моделите.
  11. Проблем с предавките

    Вероятно теч или въздух към лагер помпата или се е предала горната/долната помпа на съединителя. Когато не може да отдели добре съединителя скоростта на валовете в нея не е изравнена и трудно сработват синхронизаторите за превключване на предавка.
  12. Ремък

    Ангренажен ремък не свири В колата има аксесоарен ремък, който задвижва водна помпа, алтернатор, климатик..
  13. Диагностика

    Свещите в какво състояние са? Правилно ли са подбрани по топлинно число?
  14. Вдигането на обороти е заради неправилна смес и по-скоро от вземане на въздух. Без правилна диагностика няма как да съм сигурен. А и заглавието на темата е за смяна на ламбда сонда - възможно е точно от нея да идва и проблема с неправилното определение стехиометрията на горивото. Това може да е от не добре работещи свещи или бубина или кабели - трябва да се смъкне пластмасовият капак и на тъмно да се прегледа дали нямаш пробили кабели. Също е възможно и някоя от свещите да са пробили изолатора и да не дават добра искра. Трябва да се прегледа и разстоянието им между електродите. Това може да е неправилно работещ датчик за обороти на коляновият вал или разпределителен вал - така описано като "претропване" е по-скоро детонация която е в следствие на това, че не може да определи кога да се подаде искра. Да, този маркуч имах предвид. Неправилното му поставяне (криво поставен) може да смуче въздух и пак да прави магарии. За съжаление само с това мога да помогна, жалко, че не се хващате да си поизцапате ръцете. Принципно старите ни Опели се карат от хора дето могат сами да си ремонтират колите, защото ремонта в сервиз е близо до стойността на колата :( Майсторите не им се занимава с тях да си губят времето като могат да оправят по-нови коли където могат да вземат повече пари за ремонта им.
  15. Това е горивопровод към бензиновата рейка и регулатора. Там не би трябвало да се чува свистене на въздух. Обаче, точно бензиновият регулатор се управлява от вакуума от всмукателният колектор. Трябва хубаво да се огледат всички маркучи дали не са протрити или извадени. Прегледай и към сервото за спирачките. Малките гумени маркучи в които влизат пластмасовите тръбички също може да имат проблем с нацепване от времето и температурата. Много често много слабо забележимо е напукването на големият маркуч между горната част на всмукателният колектор и самият дросел, без разглобяване и внимателно преглеждане и направо по-добре смяна няма да се размине.
×