Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Топ Потребители


Популярно съдържание

Showing most liked content since 6.06.2019 in Мнения

  1. 2 points
    Ангренажен ремък не свири В колата има аксесоарен ремък, който задвижва водна помпа, алтернатор, климатик..
  2. 2 points
    С проблема се справих разбира се със много труд най-вече като смених мястото на компютъра далеч от двигателя за да не загрява и да стои студен през цялото време. Със планка закрепих до акумулатора, одължих кабелите само на единия куплунг и сложих допълнителен кабел за (маса). При мен проблемите изчезнаха, но пак ти казвам че това е последното което може да направиш, при теб може да се окаже нещо друго.
  3. 1 point
    В клапана има мембрана която се управлява вакуумно. В тунинг регулаторите има винт ( и манометър) с който можеш да регулираш налягането в бензиновата рейка. Колкото по-голямо налягане - толкова повече гориво за единица време при команда за впръскване. Но без валове и софтуер е излишно гориво в ауспуха Регулатора е прост механизъм - влиза гориво и има пружина, която от завода е зададен със стойност примерно 3 бара и мембрана която прави така, че пружината да охлабва натиска или да подсилва натиска и да пропуска към обратно излишното гориво (налягане) към резервоара. При натискане на педала в смукателният колектор се получава разрежение (вакуум) към който е свързан и въпросният клапан за регулиране на налягането в рейката. Когато мотора работи на празен ход и по-малки обороти вакуумът е по-слаб и не се нуждае от максималното налягане на бензиновата помпа (около 4-5 че и до 6 бара ), а когато са по-високи обороти вакуумът е по-голям и съответно издърпва и притиска повече пружината, която не позволява налягането да е по-малко от 3 бара.
  4. 1 point
    Това е сравнително прост мотор и ЕКУ-то няма информация директно от датчик за налягането в рейката. При новите мотори с директно впръскване има такива датчици на помпата за високо налягане и в края на рейката комбиниран с клапана за регулиране на налягането и горивото което се връща в резервоара. На самата рейка има вентил който служи за диагностика на налягането на горивото. Под пластмасова капачка има игличка - нещо като този на гумите. Служи за диагностика на подаване на горивото от бензиновата помпа. За да е високо налягането трябва да проверите маркуча за обратното гориво и регулатора му. В този мотор е странно как се получава информацията за налягане Възможно е някакви алгоритми в ЕКУ-то за времето на впръска и количеството гориво което преминава през него и отчитането на богата смес от ламбда сондата.
  5. 1 point
    Ако колата върви нормално и няма проблеми с ускорението е добре да се погледнат живи данни или лог за корекция на подаване на гориво към дюзите. Ако е голяма корекцията вината е в тях. Ако не върви както трябва търсете проблема в дебитомер, температурни датчици. За жалост много мотори имат този проблем с DPF.
  6. 1 point
    https://opel.7zap.com/bg/car/t98/g/0/53-5/ Намира се на горивната рейка в единият край където влизат маркучите за гориво.
  7. 1 point
    Здравейте колеги, Публикувам тази снимка, за да покажа как изместих моя компютър на Мерива 1,6 - 87 к.с. Без да удължавам кабели, колата изгасна по време на движение. Отидох на диагностика и показа, че проблема е в компютъра. Вече един месец е преместен и не прави проблеми. Аз мисля, че е по-добре така отколкото да дам на моргите 250 лв за друг компютър втора ръка.
  8. 1 point
    От опит Mobil 1 ESP 0W-40.
  9. 1 point
    Това с горимата смес е нож с две остриета. Повреждат се и здрави гумени и пластмасови елементи. Многослойните тръби започват направо да се разпрашават. Според написаното от теб би трябвало някое уплътнение да се е втвърдило или разкъсало. Малките вакуумни тръбички, ако ги има при теб, също се цепят. Особено в краищата им конекторите. Направо стават като камък и цепнатините се забелязват след раздвижване и внимателен оглед. Същото важи и за големите въздуховоди и тръби. Сваляй ги внимателно и една по една и ги огледай. За почистването - обикновено следва купуване на нов MAF, така, че не те съветвам да го сваляш. Относно адаптацията не мога да помогна с инфо. Виж тук дали нещо няма да ти помогне. особено английските и полските клипове: https://www.google.com/search?client=opera&hs=hrN&ei=bi1lXoCyNePagwea4biYCQ&q=zafira+z18xe+p0170&oq=Zafira+z18xe&gs_l=psy-ab.1.3.0i30l4j0i5i30l6.22091.23966..28518...0.2..0.161.994.0j7......0....1..gws-wiz.......0i71j0i7i30j0i8i13i30.nclhwKVhbEw
  10. 1 point
    Колеги, Този мотор нали има датчик за положението на дроселовата клапа? Него измерили ли сте го дали не ви дава грешни данни? Изключете му конектора и вижте как ще се държи колата без него. Естествено, ще запише грешка. Към автора на темата - грешката явно показва къде е проблема - първата lambda. И мини на английски на софта, защото така и Господ не може да разбере англиийско-българското описание на грешката. После - с Google translate или целия израз или дума по-дума.
  11. 1 point
    Нещо като ръчна скоростна кутия, но електроника и механика сменятскоростите, не е точно автомат, но нямаш съединител. Повече е познат като РОБОТ. В отговор на въпроса - да, нормално е, скоростната кутия и предавателното число на диференциала са кофти на Зафирите и доста обороти вдигат за едни 100км/ч.
  12. 1 point
    Здравейте колеги, Както обещах пускам тема с инструкция за активиране на Aux-In на CD70 Navi и DVD90 Navi. От около година и половина ползвам DVD90 Navi като основния източник на музика ми бяха .mp3 дискове с музика разделена по папки. Напоследък обаче зачестиха грешките при четене на дисковете: "CD Error"или "Invalid CD", което ме накара най-после да задвижа нещата за активиране на Aux-In. Малко обща информация. На всички плеъри CD70 Navi и DVD90 Navi с дата на производство след 2004-та година може да бъде изведен външен вход за музика през 3.5 мм аудио жак (на снимката първоначално моето CD70 Navi а след това и DVD90 Navi Siemens VDO от 01.07.05). Процеса се състои от софтуерна и хардуерна част. 1. Софтуерно активиране на функцията Aux-In. 1.1. Софтуерен ъпдейт на плеъра до firmware версия 10/10/2007. Ъпдейта става след поставяне на подходящ диск в слота за навигация и следване на инструкциите на дисплея. * ВАЖНО: При опит за ъпдейт с повреден или непълен имидж файл се стига до пълнен срив на плеъра (CD70 Navi, DVD90 Navi) и невъзможност да се оправи (има изписано за много такива случаи по чуждите форуми). Решението е смяна на плеъра. С оглед на цената на нави-тата и колко трудно се намират аз лично инвестирах и си закупих копие на оригинален GM диск за софтуерен ъпдейт. За щастие при мен всичко беше наред. След моята, ъпдейтнах още две нави-та, само че CD70 Navi, всичко мина успешно. Старата софтуерна версия преди ъпдейта (01.07.2005): Самия ъпдейт (отнема около 15-20 мин): Новия firmware след успешен ъпдейт (10.10.2007): * Как да видите текущата софтуерна версия на навигацията? - Натискате и задържате "Settings" бутона до активиране на тестовия режим (secret menu). След това многократно натискане на "Audio" бутона до намиране на страницата от снимките. 1.2. Извеждане на опцията "Aux" на екрана. Това става с кабел за диагностика - OP-Com, Vaux-Com или най-добре Tech-2. Аз използвах личния си кабел и софтуер Vaux-Com за активацията. Сменя се кодовия индекс на плеъра на 012. Преди: След: С това софтуерната част приключва и остава хардуерното активиране. 2. Хардуерно активиране на функцията Aux-In. 2.1. Разглабяне на плеъра (CD70 Navi или DVD90 Navi) до печатна платка и запояване на SMD елементи върху платката. Работата е много специфична и трудна поради малкия размер на SMD елементите (корпус 0603). Тази задача поверих на човек, който има сервиз за аудио и видеотехника в София. Свърши отлична работа. Ето списъка на необходимите елементи (корпус 0603): Всички освен интегралната схема струват стотинки и се намират лесно - във всеки магазин за ел. елементи ги има. Интегралната схема е около 10тина лева и се намира по-трудно. Аз поръчах от чужбина. Дойде за около 20 дни. Philips TDA8579 2.2. Инсталиране на 3.5 мм аудио кабел към квадратната букса, която влиза в навигацията. Ето това е кабела, който ползвам в момента: Имам и един резервен, който също би бил доста удобен (ще ходи в OLX ): Оригиналния GM номер е: 13255833, но няма изобщо никакъв смисъл да се търси такъв. Ето как става свързването: Остава само да се избере къде да се изведе 3.5 мм аудио конектора. Аз го изведох зад ръчната в отделението за предмети. Със софтуерната част от активацията, както и свързването на 3.5 мм кабела към буксата на навигацията се справих сам. Запояването на елементите поверих на квалифициран техник. Качеството на звука е уникално! Особено ако песните са свалени на телефона и се слушат пред медиа плеъра. И общо взето е това. Малка инвестиция в сравнение с предимствата и удобството което създава. Отделно свалих на телефона си приложение за андроид, което при свързване към 3.5 мм аудио жака на телефона автоматично усилва звука на медиа плеъра на телефона, пуска последно слушаната песен от мястото на спиране и активира блутуут-а на телефона за да се свърже автоматично към блутуут модула на колата. При изключване на кабела от телефона автоматично спира всичко изброено преди малко. Отделно свалих и приложение за смяна на песните през бутоните за звука. Вече не е нужно на отключвам телефона за да сменя песента. Не е нужно и да го гледам. Сега просто се качвам в колата, свързвам кабела към 3.5 мм аудио изхода на телефона и го оставям настрани. Резултата - 100% удоволствие и удобство. Ето линка от който може да се добие представа за качеството на звука при слушане от youtube (ако е от телефона е дори по-високо): Това мога да кажа по темата аз, колеги. Ако някой се сеща още нещо, нека допълва. Ще се радвам да направим темата още по-подробна и дано помогне и на други в начинанието. Резултата си заслужава! Поздрави, Николай
  13. 1 point
    Причините може да са много - липса на фреон, компресор, изобщо всякакви механични повреди. От там нататък може и да са някакви електронни чудеса. За първи път чувам да изчезнат иконките. Може би тук някаква диагностика би свършила работа. Успех!
  14. 1 point
    Колега не знам дали си решил проблема, но на този модел няма фабрично изкарани кабели за аукс!!! Можеш да го активираш с опком, но само ще ти изписва на дисплея аукс и нищо повече!!! На моделите преди 03.2007г няма фабрично изкарани кабели до буксата! Така, пе и да сложиш кабел няма нищо да стане! Миже единствено чрез презапояване!!!
  15. 1 point
    Виж горивния филтър aко не е cменян cкоро
  16. 1 point
    Ейййй защо никой не е споменал, че снимките не са достъпни ... ще видя довечера да ги кача наново
  17. 1 point
    Имам но моята е за 1.8 Ако си сигурен,че са еднакви Мишо мога да помогна.Моето мнение е,че не са.Трябва да се обадиш на дилър на Опел за консултация.Телефоните са им в сайтовете.
  18. 1 point
    Ако върти стартера и мирише на бензин ... Имах този проблем (на бензинова кола) и се оказа EGR клапана. В загряло положение и от боклуците не работи както трябва (май не затваряше) и от там се бърка ГВС в цилиндрите и не пали. Затапихме го и проблема спря, но разхода се вдигна. Почистване - беше временно решение. Нов - решение на проблема. Ако е от датчика на коляновия вал - няма да мирише на бензин, понеже той не поддава информация на компа, а от там и на инжекторите и не впръсква гориво. Само върти на празно. Успех!
  19. 1 point
    Здравейте колеги. Във Вторник успях да отида на диагностика най на края.Чека си светеше и веднага се видя горна сонда е блокирала.След изфорсирване два три пъти здраво веднага се пусна и започна да отчита коректно.Диагностика направи пълна адаптация на сондите и дебитомера и колата си замърка.По принцип не се налага такава при този модел Зафира но по някога когато се подменят няколко детайла по електрониката както в моят случай се налага такава.Вече трети ден колата лети и нищо не свети и сутрин когато я запаля и е студена и помен няма от не постоянните обороти.Според мен дебитомера е в основата на проблема нищо,че не излиза,че е той на програма.Чеха от тубата ще излезе прав. За сега зафирчо е като нов и много му се радвам.не защото нямам и други коли и то по хубави но много се измъчи горкото до като му помогна. Успех на всички колеги и безаварийни.
  20. 1 point
    https://sauto.bg/datchik-kolqnov-val-za-opel-meriva-17-dti-16842-b-swag-c-40933680.html този датчик дава тези проблеми. 1- от решенията
  21. 1 point
    Здравейте колеги.Чека продължава да ми пили нервите.ту се появява ту си гасне.След доста гледания в тубата на клипове и комуникация с няколко колеги от Русия, Украйна и ЧЗ стигнах до извода,че дебитомера прави проблемите.Колеги от Германия са качили клип как може да се провери дали работи акуратно.Както и да е,няма да му правя проверка и направо го поръчах.Утре ще дойде и ще го монтирам и ще пиша как са нещата.Днес чека пак светна и дано не изгасне за да видя дали ще светне с новия, живот и здраве.Прави ми впечатление,че от скоро зачестиха светванията и угасванията,така,че ще мога да локализирам проблема което е най трудното,по лесно е да се купи детайла и да се смени.
  22. 1 point
  23. 1 point
    Здравейте на всички,при мен имаше голям проблем при студен старт на двигателя особено сутрин,налагаше се да въртя на стартер по половин час.Дано съм полезен на някой с този проблем,та питах някои майстори и ми казаха,че са запекли дюзи.Отидох да ги чистят с ултразвук но,след малко ми се обадиха ,че дюзите са перфектни,но налягането на горивото е 1 атм. при нормално 3-3.8атм.Тръгнах да свалям горивна помпа,като преди това си купих такава от Евро07 в Пловдив.Само да вметна ,че без необходимите инструменти си е приключение.Успях със свалянето ,но преди това на отворен капак на помпата завъртях на стартер и видях ,че помпата работи оказа се оплътнение на клапана за високото налягане,който стои на капака на горивната помпа ,през него минава обратното гориво към резервоара и при достигане на определени атмосфери отваря,за да пропусне горивото ,едно нищо и никакво гумено пръстенче ,а няма палене на бензин при студен двигател.Колата е 1.6 бензин с газов инжекцион,на бензин почти нямаше мощност,на газ вървеше перфектно,говоря в минало време ,защото вече всичко е наред.Поздрави и успех на всички колеги!
  24. 1 point
    Здравейте, Скоро не съм се включвал, та реших да пиша за поредния ъпгрейд, който направих наскоро. А именно добавяне на асистента при потегляне под наклон Hill Start Assist (HSA) функцията. Отново описанието е валидно за Astra H и Zafira B. Hill Start Assist (HSA) е функция на ABS блока, идеята е че при задържане на спирачката за около 3 сек, като колата е под наклон HSA се включва и задържа спирачките при отпускане на педала за още около 3-4 секунди. Интересното е, че работи и при обратен наклон (предницата на колата е надолу) и се включи на задна предавка. HSA отново сработва и не позволява на колата да тръгне напред при отпускане на спирачката. Друго което забелязвам е, че спирачното усилие зависи от наклона. При по-стръмен наклон задържа колата на 100% за 3-4 сек. При по-лек наклон задържа колата за части от секундата. Необходими модули: 1. ABS помпа, която поддържа HSA. (аз взех помпа с кодов индекс BP); ABS помпа - BP ABS помпи - коя какво поддържа 2. SNS-YAW Rate & BDY ACCEL сензор с поддръжка на отчитане на хоризонтален наклон. Единствено сензор с кодов индекс BA преди фейса, ако колата е фейс сензора трябва да е с кодов индекс АВ; SNS-YAW - BA SNS-YAW - Букса SNS-YAW - монтаж 3. Настройка с OP-Com OP-Com - ABS Variant Configuration 4. Готово! Функцията работи отлично. Ето едно видео, където принципа на работа е показан добре. HSA в действие
  25. 1 point
    Браво супер тема и супер обяснения, правя я важна!
  26. 1 point
    Да, така предполагам защото кавото и да правих накрая се оказа компа, но ти пробваи това онова, проследи нещата, увери се сам.
  27. 1 point
    И трите стават. Сипвай 10w40, сменяй го 10000 км. и си свиркай.
  28. 1 point
    Ако си забелязал, оста (по-правилно е вал) на рамената в средата е изтънена с около 2-3мм. Направили са го да е като резервоар на греста.
  29. 1 point
    Преди да монтираш, отвори и гресирай осите на рамената. Има една зегерка, внимавай да не я изгубиш, че аз вчера затрих някъде дясната. Вместо зегерка, навих тел от коаксиален кабел и временно ще е така, докато взема нова зегерка.
  30. 1 point
    Най-добре става като се сложат крайни изключватели за в двете крайни положения на клапата. Става вечно.
  31. 1 point
    Не е прецакан. Мотора остава под напрежение за да притисне добре клапата и после изключва. Имаше стара тема със снимки как се оправя счупената клапа , потърси я! Три клапи съм ги поправял по този начин за 0 лв.и още си работят!
  32. 1 point
    Полезна информация за гумите ..... информация за гуми.docx
  33. 1 point
    Привет момчаци и гърли, Събирал съм някво частично инфо през годините за Омега А и Б, и за да не го изтривам тотално, реших да споделя с вас. Има повече снимки, някои тунинг изпълнения, много джанти, тук таме и спецификации. Може на някой, някъде, някога този архив да му е полезен с нещо, я за проект, я за инфо или носталгични моменти.... примерно! Линк: ОПЕЛ ОМЕГА Б (предимно) Поздрави!
  34. 1 point
    Здравейте ! Закупих си Мерива В с 1.4 турбо 140 коня от 2011 г. Първи 400 км. пробег от автокъщата до вкъщи. Ще споделя впечатления като навъртя километри! Ще съм благодарен и на съдействие от Ваша страна!
  35. 1 point
    Здравейт, съфорумци! Бих искала някой да изкаже мнение по моя проблем, защото за момента тигрицата ще стои като паметник на един паркинг. И така.. до днес всички беше ок, но в един момент като погледнах градусите ми стана лошо... 105 (това е доста близо до критичните). Паркирах на паркинга пред работата и може би 30 минути по-късно ми се наложи пак да я запаля, градусите си бяха горе-долу същите - около 100. Аз решх, че ще паднат и тръгнах .. и може би след 100-тина метра започнаха да се чуват някакви много странни звуци, бих ги оприличила на свирене.. След кратка консултация по телефона с баща ми той ми каза, че може би е заминала водната помпа, но мен тези звуци много ме притесняват и не знам дали да рискувам да я паля и да се прибирам с нея или да я оставя докато някой не я види на място.. да не стане по-голяма беля.... Много ще съм благодарна, ако някой сподели мнение какъв може да е проблема и дали да рискувам да я карам ....
  36. 1 point
    Оправи ли ги? Аз купих преди седмица астра Н комби 2005 и също фаровете не можеха да се регулират. При мен липсваше бушон 33 (5 Ампера) Провери!
  37. 1 point
    Малко допълнителна информация от днешните измервания ... В интернет намерих ето тази схема след като взех мултицета и замерих на съпротивление за всяко едно въртене на копчето от ляво на дясно и обратно стойностите се променяха ето така Според мене с това остановявам че копчето и системата работи нормално, можеби ще се окажат машинките във фаровете. Ако някой друг е правил такива замервания да сподели дали има такива стойности. Самите машинки дали ще могат да се сменят от вътре ?!
  38. 1 point
    верно ,колата и жената са винаги на късмет.Аз имам същата корса и ме е яд че е имам.. харчи ми 7-8 грацко и освен инжекционно газово от 1000 лв. нищо друго не мога да и сложа заради дебитомера.... На всякъде ми казват, че с обикновено ще ми гръмне дебитомера ,а той струва 400-500 лв......имам колега с корса 1,4 и си е сложил метан.. гори му 4- лв. на 100 км. какво повече да иска човек... Иначе частите са яки доста пъти съм ходел по чукарите пълен офролд ,здрава е като мерцедеса ама....пустия му двигател.......това е най големия проблем ....
  39. 1 point
    Здравейте колеги, Отдавна се занимавам със соларни панели и ще споделя какви са ми впечатленията: Обикновено соларните елементи дават около 1,5 волта, това при слънчево време. Елементи с площ от порядъка на 10х10см дават около 1 ампер ток, пак на слънце. От тук грубо може да се сметне, че ни трябват 10 елемента всеки с площ 5кв. см. за да имаш 15 волта и 50 милиампера ток. До тук всичко е много просто, но..... тук има няколко "но" и няколко "около". Основната "далавера" от подобно устройство ще е зимата, когато капацитетът на акумулаторите намалява заради ниската температура, т.е. нещо което ги дозарежда и нагрява лекичко е много полезно. Зимата а дори и лятото никой не знае колко слънце ще свети, кога точно, дали няма да е зацапано стъклото пред соларните елементи (дори и пред един от тях да има зацапано, това ще прецака целия панел)! Какво бих препоръчал: 1)Направете/купете си панел който дава поне 20 или даже 24 волта, след него се слага стабилизатор за 13.2 волта без токоограничение, и така през повечето време ще имате дозаряд на акумулатора, дори и при облачно време. 2)има гъвкави соларни панели, те са много по удобни за лепене на стъклото, помислете и за тях. 3)изберете соларен панел с поне 2 пъти по голяма площ от тази която си мислите че е достатъчна. 4)Всичките тези сметки важат ако акумулатора ви е почти нов и има малък саморазряд, няма как да компенсирате 1 ампер саморазряд. 5)Сметките са усреднени спрямо всички соларни панели които съм виждал, а те не са малко. Примерно КПД 5 до 25%, монокристални поликристални, в зависимост от химическия елемент който е използван, с две думи хвърлете едно око тук: клик Аз лично ще си спестя парите, които бих дал за подобна система и ще ги дам за нов акумулатор. Успех
  40. 1 point
    Като цяло е сполучлив двигател, много икономична, когато е изправна и не бих казал, че е толкова зле като динамика. Наистина заради трите цилиндъра звучи малко смешно и има повечко вибрации на празен ход, но се понася. Проблемите, които са често срещани при този двигател са EGR клапана, дебитомера, моторчето за празния ход и ангренажната верига. Ако всичко се отстранява на време си е една чудесна икономична градска кола. А това, че ЕСОТЕС моторите не са добри си е стандартната приказка на "майсторите", която не заслужава особено внимание. Желая ти безаварийни километри!
×