Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Топ Потребители


Популярно съдържание

Showing most liked content since 16.10.2018 in Мнения

  1. 2 points
    С проблема се справих разбира се със много труд най-вече като смених мястото на компютъра далеч от двигателя за да не загрява и да стои студен през цялото време. Със планка закрепих до акумулатора, одължих кабелите само на единия куплунг и сложих допълнителен кабел за (маса). При мен проблемите изчезнаха, но пак ти казвам че това е последното което може да направиш, при теб може да се окаже нещо друго.
  2. 2 points
    Здравей, ето някои основни неща, които трябва да знаеш: 1. ДПФ-а обикновено се регенерира сам през около 1000-1200 км. 2. За да започне регенерация трябва да е пълен, а двигателят да е достигнал работна температура. 3. Че е започнала регенерация се разбира по по-високият моментен разход - примерно ако караш извънградско с постоянна скорост ще видиш как изведнъж ти се покачва разхода без да си направил каквото и да било. След като приключи, разходът се връща към нормалните си стойности. Важно е, по възможност, да не прекъсваш процеса! 4. ДПФ-а се задръства по-бързо ако се кара предимно градско на кратки разстояния. 5. Ако ДПФ-а се е задръстил и трябва да бъде регенериран на таблото ще започне в движение да примигва лампата за подгрева - тогава загряваш двигателя до нормална работна температура - поне 85 градуса и караш колата около 25-30 км. на ниска предавка и високи обороти - около 2500-3000 об./мин. 6. Това 70% и 30% ти е показание за живота на маслото според компютъра. Принципно изгарянето на саждите става като се впръсква нафта в ДПФ-а и ако прекъснеш процеса, тази нафта влиза в маслото - затова ти и пада показанието за остатъчния му живот. 7. Няма нищо специално в избора на масло - гледаш си препоръчания вискозитит и караш!
  3. 2 points
    Здравейте колеги и за много години. Купих си спрей за почистване на карбуратор,свалих кората на мотора,откачих тръбата от въздушният филтър към дросела,огледах я за пукнатини и цепнатини - нямаше такива. Взех спрея и на няколко етапа с пръскане и почистване с парче почистих най идеално,изчаках десетина минути да изсъхне (изпари) хубаво, сглобих всичко по обратен ред и запалих колата.Мотора си заспа и за сега всичко е ок. До колегата Сгаевски : Дросел клапата е в комбинация с електронният педал на газта и е на него,и са капсуловани едно с друго,сиреч - дросела и стъпковият мотор са две в едно при Z18XE.
  4. 2 points
    Снопа кабели, захранващ консуматорите в задния капак, преминава през маншона отляво. През десния маншон минава единствено маркуча за пръскалката. Моите проводници бяха прекъснати, все едно съм ги рязал с нож, в една линия. Купих силиконови кабели и ги подмених всичките. Снопа, в двата края има куплунги. Изключваш го и на спокойствие подменяш проводниците. Едната букса е в самия капак, а другата, отдолу е зад лявата облицоваща кора на багажника. Ето тук, накрая има схеми: https://drive.google.com/file/d/0B59aHBFu0ZpyYVlCOTJkZEctSHM/view?usp=sharing
  5. 2 points
    Колеги , един наш събрат апелира да се описва решението на даден проблем от чисто човешка гледна точка за да си помагаме взаимно , не като някой даде решение на даден проблем да си го решим и да не кажем на никого дори и на човекът дал ни решението. За това пишете и ако е възможно приложете снимков материал.
  6. 1 point
    Ако върти стартера и мирише на бензин ... Имах този проблем (на бензинова кола) и се оказа EGR клапана. В загряло положение и от боклуците не работи както трябва (май не затваряше) и от там се бърка ГВС в цилиндрите и не пали. Затапихме го и проблема спря, но разхода се вдигна. Почистване - беше временно решение. Нов - решение на проблема. Ако е от датчика на коляновия вал - няма да мирише на бензин, понеже той не поддава информация на компа, а от там и на инжекторите и не впръсква гориво. Само върти на празно. Успех!
  7. 1 point
    Здравейте колеги. Във Вторник успях да отида на диагностика най на края.Чека си светеше и веднага се видя горна сонда е блокирала.След изфорсирване два три пъти здраво веднага се пусна и започна да отчита коректно.Диагностика направи пълна адаптация на сондите и дебитомера и колата си замърка.По принцип не се налага такава при този модел Зафира но по някога когато се подменят няколко детайла по електрониката както в моят случай се налага такава.Вече трети ден колата лети и нищо не свети и сутрин когато я запаля и е студена и помен няма от не постоянните обороти.Според мен дебитомера е в основата на проблема нищо,че не излиза,че е той на програма.Чеха от тубата ще излезе прав. За сега зафирчо е като нов и много му се радвам.не защото нямам и други коли и то по хубави но много се измъчи горкото до като му помогна. Успех на всички колеги и безаварийни.
  8. 1 point
    https://sauto.bg/datchik-kolqnov-val-za-opel-meriva-17-dti-16842-b-swag-c-40933680.html този датчик дава тези проблеми. 1- от решенията
  9. 1 point
    Здравейте колеги.Чека продължава да ми пили нервите.ту се появява ту си гасне.След доста гледания в тубата на клипове и комуникация с няколко колеги от Русия, Украйна и ЧЗ стигнах до извода,че дебитомера прави проблемите.Колеги от Германия са качили клип как може да се провери дали работи акуратно.Както и да е,няма да му правя проверка и направо го поръчах.Утре ще дойде и ще го монтирам и ще пиша как са нещата.Днес чека пак светна и дано не изгасне за да видя дали ще светне с новия, живот и здраве.Прави ми впечатление,че от скоро зачестиха светванията и угасванията,така,че ще мога да локализирам проблема което е най трудното,по лесно е да се купи детайла и да се смени.
  10. 1 point
  11. 1 point
    Здравейте на всички,при мен имаше голям проблем при студен старт на двигателя особено сутрин,налагаше се да въртя на стартер по половин час.Дано съм полезен на някой с този проблем,та питах някои майстори и ми казаха,че са запекли дюзи.Отидох да ги чистят с ултразвук но,след малко ми се обадиха ,че дюзите са перфектни,но налягането на горивото е 1 атм. при нормално 3-3.8атм.Тръгнах да свалям горивна помпа,като преди това си купих такава от Евро07 в Пловдив.Само да вметна ,че без необходимите инструменти си е приключение.Успях със свалянето ,но преди това на отворен капак на помпата завъртях на стартер и видях ,че помпата работи оказа се оплътнение на клапана за високото налягане,който стои на капака на горивната помпа ,през него минава обратното гориво към резервоара и при достигане на определени атмосфери отваря,за да пропусне горивото ,едно нищо и никакво гумено пръстенче ,а няма палене на бензин при студен двигател.Колата е 1.6 бензин с газов инжекцион,на бензин почти нямаше мощност,на газ вървеше перфектно,говоря в минало време ,защото вече всичко е наред.Поздрави и успех на всички колеги!
  12. 1 point
    Здравейте, Скоро не съм се включвал, та реших да пиша за поредния ъпгрейд, който направих наскоро. А именно добавяне на асистента при потегляне под наклон Hill Start Assist (HSA) функцията. Отново описанието е валидно за Astra H и Zafira B. Hill Start Assist (HSA) е функция на ABS блока, идеята е че при задържане на спирачката за около 3 сек, като колата е под наклон HSA се включва и задържа спирачките при отпускане на педала за още около 3-4 секунди. Интересното е, че работи и при обратен наклон (предницата на колата е надолу) и се включи на задна предавка. HSA отново сработва и не позволява на колата да тръгне напред при отпускане на спирачката. Друго което забелязвам е, че спирачното усилие зависи от наклона. При по-стръмен наклон задържа колата на 100% за 3-4 сек. При по-лек наклон задържа колата за части от секундата. Необходими модули: 1. ABS помпа, която поддържа HSA. (аз взех помпа с кодов индекс BP); ABS помпа - BP ABS помпи - коя какво поддържа 2. SNS-YAW Rate & BDY ACCEL сензор с поддръжка на отчитане на хоризонтален наклон. Единствено сензор с кодов индекс BA преди фейса, ако колата е фейс сензора трябва да е с кодов индекс АВ; SNS-YAW - BA SNS-YAW - Букса SNS-YAW - монтаж 3. Настройка с OP-Com OP-Com - ABS Variant Configuration 4. Готово! Функцията работи отлично. Ето едно видео, където принципа на работа е показан добре. HSA в действие
  13. 1 point
    Браво супер тема и супер обяснения, правя я важна!
  14. 1 point
    Да, така предполагам защото кавото и да правих накрая се оказа компа, но ти пробваи това онова, проследи нещата, увери се сам.
  15. 1 point
    И трите стават. Сипвай 10w40, сменяй го 10000 км. и си свиркай.
  16. 1 point
    Преди да монтираш, отвори и гресирай осите на рамената. Има една зегерка, внимавай да не я изгубиш, че аз вчера затрих някъде дясната. Вместо зегерка, навих тел от коаксиален кабел и временно ще е така, докато взема нова зегерка.
  17. 1 point
    Най-добре става като се сложат крайни изключватели за в двете крайни положения на клапата. Става вечно.
  18. 1 point
    Не е прецакан. Мотора остава под напрежение за да притисне добре клапата и после изключва. Имаше стара тема със снимки как се оправя счупената клапа , потърси я! Три клапи съм ги поправял по този начин за 0 лв.и още си работят!
  19. 1 point
    В момента съм минал около 25000 с "менте" рейката и всичко е наред. И не е 160лв. а е 133. Старата, оригинална рейка я занесох на майстор, който срещу 50 лв. и смени втулката и изправи пръта. Според него, колата или най-малкото, някоя от гумите е удряна странично, поради което, пръта със зъбите в рейката е бил крив.
  20. 1 point
    Благодаря за информацията, разбрахме се с Любо, приятна вечер от мен
  21. 1 point
    Здравейте колеги.Закупих и втората.След като от Бош препоръчват да се сменят на 160 000 км (а колата в момента е на 168 000) то прецених,че няма смисъл да хитрувам ами най добре да ги сменя и двете. Това са снимките на долната сонда.
  22. 1 point
    А при контакт преди да запалиш светили ти лампата на акумулатора?
  23. 1 point
    Без диагностика не може.Тази лампа когато светне може да са един куп неща. Трябва да се прочете грешката и тогава да се умува.
  24. 1 point
    тампоните са еднакви - няма значение ляв/десен
  25. 1 point
    Проблема е в алтернатора и слаб акумулатор! Провери все пак дали е омаслена самата рейка! Закарайте колата в сервиз да и направят диагностика, за да се изясни ситуацията по проблема (едва ли ще вземат повече от 40-50лв.) Самата хидравлична помпа е електрическа и консумира доста ток. Вероятно четките на алтернатора са отишли и затова няма мощност да подаде към електрическата помпа. А за цените които сте написал, вероятно доста са Ви подвели Това е 20 годишна кола, която както сам казахте е за 1000лв, втора употреба части може да сверите цените с http://www.megaparts.bg или във фейсбук групите за части на Опел - около 10 са в момента такива. Смятам, че за първа кола, е добър избор, евтина поддръжка, много части и малък разход.
  26. 1 point
    В някое представителство на марката или по моргите.
  27. 1 point
    Здрасти. Това и аз си го мислих.Ако пак го направи ще разръчкам по веригата.Ще започна от задна лява защото от известно време спря да и работи централното,тоест кабелите пак са се прекъснали а беше в ел сервиз специално да подменят кабелите на задните врати преди две-три години.Явно нищо не са подменили а само са запоили прекъснатите и може от там да е дошъл проблема.Ще видим.Ще пиша ако има нещо.
  28. 1 point
    Когато почне да пренадува турбината,компютъра реже подаваното гориво за да предпази двигателя и турбината от претоварването и колата влиза в авариен режим.Като върне педала и влезе в неовходимите параметри лампата гасне и мощноста се връща.Грешката обикновено е Р0234 .При недостатъчен надув компютъра го приема като пробив във въздушния тракт.Факта, че няма записана грешка значи,че е имало някаква аномалия (под 4 секунди) затова теста с педалите не е дал резултат.И да я дигностицира сега няма да покаже нищо.Трябва релно време в различни натоварванияда види какво става,но тогава форума няма да е необходим. Тук даваме само предполагаеми причини,без диагностично доказани проблеми.Факта,че не се обажда повече,доказва ,че съм прав.Според мен всички теми без краен резултат трябва да бъдат премахнати.И пак казвам най-важни са симтомите,диагостиката е само помощтно средство.
  29. 1 point
    И на такива, дето питат и после никаква информация за това какво е станало......много им се "радваме"
  30. 1 point
    Няма вече начин да се заобиколи.Регистрирайте си я в общината, данъци 5 години назад и минавате преглед.Реално при регистрация, ще ви искат данъци до 10 години назад, попълва се заявление за отпадане по давност на тези над 5 години, след 1 месец отпадат и тогава се плащат следващите.
  31. 1 point
  32. 1 point
    Мотора на клапите е дал фира или среща съпротива от клапата на 3ти цилиндър.
  33. 1 point
    Помпата на хидравликата на волана и изправителния блок на динамото проверете. Стандартни болежки на Astra / Zafira. И си попълнете профила, за да не хвърляме боб каква модификация, двигател, година на производство е колата и откъде сте "родом" с нея?
  34. 1 point
    Най-лесният и евтин начин е да залепиш клапите в отворено положение с топлоустойчива епоксидна смола/течен метал. Единствено внимавай и НЕ ЗАЛЕПЯЙ клапата, която ти казах по-горе - тя се командва от моторчето за клапите и ако я залепиш ще ти набива грешки. Ето и повече инфо: https://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=106518&st=40 и https://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=134485&st=20 Като цяло - пластмаската/клапата трябва да е във вертикално/отвесно положение.
  35. 1 point
    А вихровите клапи как са?Виж рейката на вихровите клапи дали си е на мястото
  36. 1 point
    пробвай следното:влез в колата,затвори вратата и сложи ключа в патронника,дай на контакт и натисни копчетата на ключа.Ако всичко е наред,трябва да заключи и отключи вратата.Вадиш кюча,излизаш от колата,затваряш вратата и пробваш центалното дали бачка като натиснеш да заключваш от бутона на ключа.колкото до бутона с човечето и аз нямам такъв и не мога да помогна.
  37. 1 point
    С нови фарове съм, нов термостат, нови накладки, работещ абс, от студената спойка беше проблема... колата си е точно като за мене. Голяма,(за моят ръст) , когато се наложи, пускам седалките, опъвам матрака и си спя, като все едно у нас на канапето, много готино. Климата работи, изолацията е много добра. Остава да оправя печката, ама за следващата зима, живот и здраве. Нямам много време да и оправям тия, на пръв поглед, екстри, но са си важни неща.
  38. 1 point
    Преди Меривата, имах Деу Нубира. Хубава кола, с много комфортна возия и хубав салон. Търсех обаче миниван. Колега имаше Мерива и ми хареса външния вид. Започнах да чета за да се спра на определен двигател. Трябваше да е бензин, до 101кс. и без газ. АГУ щях да сложа допълнително. Вече бях продал Нубирата и ми беше едно такова, чоглаво без кола. Обиколих всички автосалони в Труд, но нищо читаво не намерих. Това, което беше в добро състояние, гонеше 7-8000лв. (февруари 2015). Бюджета за купуване беше 5000, за да има пари за регистрация, обслужване и монтаж на АГУ. Ходихме с приятел да гледаме една Мерива 1.4 на шосето за Асеновград, много ми хареса и бях на кантар да я купя, но моят приятел подметна, че му се виждат малко 90кс. Отказах се. Имаше една-две с 8-клапановият двигател, но прочетох, че имат проблем с ЕКУ-то. Меривите с 1.6 мотора, бяха масово с омаслени ауспуси и те отпаднаха. Само 1.4 покриваше изискванията, още повече, че е с верига. Бях на работа на 12 февруари. 24 часа, до 8.30 сутринта на 13-ти. Който ден се падаше в петък. Съчетанието 13-ти, петък ми беше късметлииско. По обяд, на 12-ти, колега ми подметна, че имал приятел с автосалон и колите му били читави. Звънна му и го попита за Мерива 1.4 и да е сива. Казаха ни, че в момента я свалят от автовоза. Помолихме го да я снима от всякъде и да прати снимките във Вайбъра. Между другото, бях решил, че кола от Враца, Перник и Дупница няма да взема. Да, ама не! Тази беше в Драгичево. Цената-4500лв, почти десетгодишна. Следобед, към 16 часа, снимките дойдоха. Разгледах ги, външно беше в добро състояние. Пратих ги на жената, хареса я и зареден с парите и две дебитни карти, на 13-ти февруари-ПЕТЪК, рано сутринта отпердашихме с колегата за Драгичево. Бях се разбрал с шефа да ни пусне по-рано, за сме там до към 9 часа. Пристигнахме към 9 и малко след нас, дойде и работника в автосалона. Отворихме колата и седнах вътре да я запаля. При включване на контакта, термометърът показа -7 градуса. Врътнах и запали "от четвърт"! До тук добре. Отидохме до някакъв стопански двор, за да я кача на естакада и да я огледам отдолу. Не успях, заледено беше и буксуваше. Докато я мъчих на естакадата, мотора започна да чука. Точно както чукат клапаните. Пуснах климатика, ВКЛЮЧИ СЕ! При това, при минус 3 градуса. Предполагах, че тракането ще е от повдигачите на клапаните и след промиването им, ще се оправи. Пробвах с този повод, да се пазаря за сваляне на цената, но собственика беше категоричен - 4400лв и нито стотинка надолу. В кая на краищата се съгласих, стиснахме си ръцете и отидохме в офиса да оформим сделката. Видях, че има постерминал и се зарадвах, че няма да търся банкомати, но - ГРЕДА! Не работел, държал го за парлама и не можел да се оправя с него. Тръгнахме за Перник, добре, че предната вечер проверих за банкомати наблизо. И като се започна едно теглене - 3000лв. в банкноти по 10лв. 7 пъти по 400лв и последния път още 200лв. Направих опашка на машинката, джобовете ми се бяха издули от парите. Викам си - само съм да ми спретнат някой грабеж сега! Връщаме се в автосалона, тоя ми дава договор, фактура и ксерокопия на оригиналните документи. Оригиналните, щял да ги върне в Италия, за да я отпишат и след 10-12 дни ще са при него. Съгласих се и поисках да направя застраховка ГО, че път до Пловдив ме чака. (забелязах реклама на застрахователен брокер в офиса му). Не правел, ще ме води до Перник. Отказах се. Поисках да ми даде транзитни номера, до Пловдив и да му ги върна с куриер. "Няма да ти дам!" И не казва защо! И така, без номера, без застраховка и без оригиналните документи на колата, тръгнахме за Пловдив. Смили се над мен и сложи транзитните номера, но докато стигнем на магистрала Тракия. Колата я караше неговият работник. Спряха на отбивката за с. Лозен, смъкнаха си номерата и ни биха шута, да се оправяме по пътя. В Пловдив пристигнахме благополучно. Обаче, спирайки на първия светофар в града, електроусилвателя изключи. Добре, че бях спрял. Понеже ми с е случваше за сефте, ако бях в движение, сигурно щях да се надена някъде. Разбрах обаче, че след рестарт на мотора, волана се оправя. Карах я на калибриране и около две години всичко беше наред, до лятото на 2017г, когато започна да изключва през 15 секунди. Предварително бях купил датчика и го смених в къщи, пред блока. Интересното е, че не се наложи калибриране. До момента, проблем с волана - никакъв. Тракането на мотора. Не бяха повдигачи, а веригата. Смених я, но чак след 6 месеца. 450лв. комплект верига, без зъбните колела, водна помпа, пистовия ремък и ролката на обтегача. Веднага щом пристигнаха документите я регистрирах и два-три дена по-късно и сложих АГУ. Турска, МИМГАЗ, като вече е на почти 60000км. и работи безупречно. Колата беше обута с летни гуми ГУДИЪР, с които изкарах 45000км. и ги хвърлих/продадох тази пролет. Ето я:
  39. 1 point
    За да не чупиш нищо, трябва да свалиш долния капак, което ще ти отнеме поне два часа. В предния му край е маркуча, отвеждащ кондензата от климатика извън купето. Много трудно ще възстановиш нормалното му състояние при обратния монтаж. Аз предпочетох да изрежа/счупя част от преградата за да извадя радиатора. Никакви вредни последствия от рязането няма.
  40. 1 point
    Намерих ключар, който ще ми обучи нов чип и ще нареже ключа. За пловдивчани, на Филипово, ул. Победа, преди Мега Марина е в една оранжева къща.
  41. 1 point
    При мен не беше залепен а ключара е малко след кръстовището на П.Д.Петков и кап.Райчо посока главната от дясно под блоковете на Кап.Райчо има и табела.При моя ключ чипа беше просто закопчан в едно каналче и излезе много лесно.Странно,не би трябвало чипа да е залепен.Дано да имаш резервен ключ.
  42. 1 point
    Проблема е решен,незавит тампон на двигателя
  43. 1 point
    Механичните повреди на рейката са: 1. луфт във втулката на пръта на рейката. Сваля се рейката и се носи за рециклиране в сервиз за рейки. Някои сервизи за рейки ги свалят и качват сами. 2. разбити накрайници. Всеки гаражен майстор може да ги смени. След смяната е задължителен стенд преден мост. 3. Тракане от шлицовия привод между електромотора и червяка на кормилната колона. При въртене на волана изчезва Смазва се със специална смазка на GM. Заместител е същата от Хюндай. Имам я в къщи, утре ще пиша каталожния и номер. Ето
  44. 1 point
    Ето и снимка на проблемния елемент
  45. 1 point
    Здравей колега свети ли ти чек-а проверявал ли си буксите на дюзите.Много коварен проблем страшно много грижи за нищо.Размърдай малко буксите на дюзите ако има промяна проблема е там.Пиши.
  46. 1 point
    Привет момчаци и гърли, Събирал съм някво частично инфо през годините за Омега А и Б, и за да не го изтривам тотално, реших да споделя с вас. Има повече снимки, някои тунинг изпълнения, много джанти, тук таме и спецификации. Може на някой, някъде, някога този архив да му е полезен с нещо, я за проект, я за инфо или носталгични моменти.... примерно! Линк: ОПЕЛ ОМЕГА Б (предимно) Поздрави!
  47. 1 point
    Ползвайте КИРИЛИЦА! Прочетете по-нагоре самата тема за да Ви е ясно за кой мотор се говори!
  48. 1 point
    Здравейте ! Закупих си Мерива В с 1.4 турбо 140 коня от 2011 г. Първи 400 км. пробег от автокъщата до вкъщи. Ще споделя впечатления като навъртя километри! Ще съм благодарен и на съдействие от Ваша страна!
  49. 1 point
    Не знам за "калострофобията" ;D ама компютъра пробвай да го хванеш със свински опашки mhihi.gif P.S. Нека се аВстрахираме от факта, че тоя номер със смяната на двигатели никога няма да се осъществи- Технотеста не е чак толкова скъп.. просто посмъртно няма да озаконят подобна кола smile.gif а бе колега ти в кой свят живееш бе............. ако искам и със заешки опашки ще ги хвана това си е мой проблем а колкото до озаконяването ти смотан ли си или кво????????????// как ти се струва ауди 80 купе с дизелов двигател 1.6 на ауди и смяна на талона 60лв много говориш ама нищо не знае6 а колкото до техно теста е 170лв ако искам и самолетен двигател ще му сложа смотаняк
  50. 1 point
    Демек хонинг, не че е от голямо значение просто отбелязвам :Р
×